فلسفة تربیت اسلامی در پرتو دیدگاههای عملی: مواجهه با نظریة کار
(ندگان)پدیدآور
آلحسینی, فرشتهسجادی, سید مهدیصادقزاده, علیرضامهرمحمدی, محمود
نوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
مواجهة فلسفة تربیت اسلامی با دیدگاههای عملی به دلیل وجود تأثیرات نامطلوب شکاف نظریه و عمل تربیتی ضرورت یافته است. دیدگاههایی که علیرغم تأکیدات متفاوت در یک چیز اشتراک دارند: پافشاری بر احیا فلسفة عملی و بهرهجویی از امکانات آن برای غلبه بر مسائل لاعلاج مدرن، از جمله شکاف میان نظریه و عمل تربیتی. این مواجهات به منظور آشکار کردن محدودیتهای دیدگاههای ما نسبت به اعمالمان به عنوان فیلسوف تربیت صورت میگیرد. هم اکنون این مواجهه میتواند میان دیدگاههای فلسفة تربیت اسلامی و دیدگاههای عملی صورت گیرد. هدف از این پژوهش، تبیین محدودیت رویکرد نظری به فلسفة تربیت اسلامی در پرتو نظریة ویلفرد کار است. این محدودیت را میتوان در ویژگیهایی که نقاط قوت فلسفة تربیت اسلامی محسوب میشوند جستجو کرد، در چهار ویژگی «مدون بودن»، «کلی بودن»، «فارغ از مکان بودن» و «فارغ از زمان بودن».
کلید واژگان
فلسفة تربیت اسلامیفلسفة مدرن
رویکرد نظری
رویکرد عملی
شکاف نظریه و عمل
شماره نشریه
28تاریخ نشر
2015-11-221394-09-01
ناشر
دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University
سازمان پدید آورنده
تربیت مدرس/نداردتربیت مدرس
تربیت مدرس
تربیت مدرس
شاپا
2251-69722645-5196



