مرور دوره 23, شماره 26 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 6 از 6
-
تجربه زیسته متخصصین تعلیم و تربیت از راهکارهای گسترش رفتار اخلاقی زمینهساز ظهور در برنامههای درسی دانشگاهی
(دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2015-05-22)هدف این مطالعه، بررسی تجربه زیسته متخصصان تعلیم و تربیت از راهکارهای گسترش ابعاد و عوامل رفتار اخلاقی زمینهساز ظهور در برنامههای درسی دانشگاهی است. روش پژوهش، کیفی است و جامعه آماری آن متخصصان حوزههای برنامه درسی و فلسفه ...
-
تحلیل تطبیقی دیدگاه اسلامی و آرای مارتین هایدگر در زمینۀ مرگ آگاهی و پیامدهای آن بر سبک زندگی
(دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2015-05-22)این مقاله به بررسی و تحلیل دیدگاه اسلامی (با تأکید بر قرآن و نهجالبلاغه) و اگزیستانسیالیسم (با تأکید بر آرای هایدگر)، در زمینه مرگآگاهی و پیامدهای مختلف آن بر سبک زندگی با هدف شناخت دقیق وجوه تشابه و تفاوت دو نظریه ...
-
تحلیل محتوا و استنادی مقالههای چاپشده در فصلنامه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی
(دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2015-05-22)هدف این پژوهش، تحلیل محتوا و تحلیل استنادی مقالههای فصلنامه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی بود. اهداف فرعی تحقیق شامل بررسی گرایش موضوعی مقالهها، الگوی مشارکت نویسندگان بهصورت انفرادی و گروهی، جنسیت و سطح تحصیلات ...
-
رویکردی به تربیت نَفْس از دیدگاه متون اسلامی
(دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2015-05-22)هدف این پژوهش، که رویکردی به تربیت نَفْس از دیدگاه متون اسلامی است به بررسی عملکرد نَفْس در حالات، مراتب و موقعیتهای مختلف و در ترکیب با سایر ابعاد وجودی انسان مانند روح، عقل، قلب و فطرت میپردازد. این مطالعه، که به روش ...
-
مطالعه اثر بخشی درمان مرور زندگی با گرایش هستی شناسی اسلامی بر روابط والد ـ فرزندی نوجوانان
(دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2015-05-22)این پژوهش به منظور بررسی اثربخشی درمان مرور زندگی با تأکید بر اصول هستی شناسی اسلامی بر روابط والد ـ فرزندی نوجوانان صورت گرفته است. به این منظور از بین مراجعه کنندگان به مرکز مشاوره، دو خانواده، که با نوجوانان خود دچار ...
-
نگاه فرانوگرایان به برنامه درسی و شناسایی عوامل مغفول آنها با تأکید بر آموزههای اسلامی
(دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2015-05-22)هدف این پژوهش بررسی نگاه فرانوگرایان به برنامه درسی و شناسایی عوامل مغفول آنها با تأکید بر آموزههای اسلامی است. این پژوهش بر اساس ماهیت کیفی ـ اکتشافی، مبتنی بر هدف، کاربردی و از لحاظ گردآوری دادهها توصیفی ـ تحلیلی است. ...



