تجربه زیسته متخصصین تعلیم و تربیت از راهکارهای گسترش رفتار اخلاقی زمینهساز ظهور در برنامههای درسی دانشگاهی
(ندگان)پدیدآور
سبحانی نژاد, مهدیفقیهی, علی نقینجفی, حسن
نوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
هدف این مطالعه، بررسی تجربه زیسته متخصصان تعلیم و تربیت از راهکارهای گسترش ابعاد و عوامل رفتار اخلاقی زمینهساز ظهور در برنامههای درسی دانشگاهی است. روش پژوهش، کیفی است و جامعه آماری آن متخصصان حوزههای برنامه درسی و فلسفه تعلیم و تربیت هستند که به کمک روش نمونه گیری هدفمند (غیر تصادفی) پانزده نفر از آنان به عنوان نمونه انتخاب شدهاند. دیدگاههای افراد از طریق مصاحبه نیمه ساختاریافته به دست آمده و برای تجزیه و تحلیل اطلاعات نیز از روش کدگذاری اسمیت استفاده شده است. عمدهترین یافتههای پژوهش بیانگر این است که از دیدگاه متخصصان ملاحظات عملی و راهکارهای پیشنهادی گسترش و نفوذ ابعاد و عوامل رفتار اخلاقی زمینهساز ظهور در برنامههای درسی دانشگاهی را میتوان در قالب چهار عنصر اصلی (اهداف، محتوا، روشهای یاددهی ـ یادگیری و ارزشیابی) و 47 مضمون فرعی استخراج و تدوین کرد و در صورت توجه همهجانبه به راهکارهای پیشنهادی متخصصان، تربیت اخلاقی مبتنی بر آموزه مهدویت نظام مطلوبی مییابد و دانشجویان را به کمال شایسته خویش رهنمون میسازد تا از سبک زندگی مهدوی مطلوبی با همنوعان خود برخوردار شوند و رابطه خود را با هستی واقعبینانه کنند و در راستای تحقق اهداف آفرینش و رسیدن به قرب الهی از مواهب پروردگار بهرهمند گردند.
کلید واژگان
زمینهسازی ظهوربرنامههای درسی دانشگاهی
آموزه های مذهبی در برنامه های درسی
شماره نشریه
26تاریخ نشر
2015-05-221394-03-01
ناشر
دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University
سازمان پدید آورنده
شاهدقم
شاهد
شاپا
2251-69722645-5196



