دوره 24, شماره 33
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
طرحواره (مدل) شبکه ارتباطی تربیت محور مبتنی بر اندیشه اسلامی در ایران
(دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2017-02-19)هدف این مقاله، ارائه پاسخی متقن بدین سؤال اساسی است که شبکه ارتباطات تربیتمحور مبتنی بر چه مؤلفههایی است و در ادامه تحقق شبکه ارتباطات تربیتمحور در نظام اسلامی (ایران) دارای چه پیامدهای تربیتی، فرهنگی و ارتباطاتی خواهد ...
-
بررسی انتقادی سبک فرزندپروری مقتدرانه بر اساس دیدگاه ائمه اطهار علیهم السلام
(دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2017-02-19)هدف این پژوهش، بررسی و نقد سبک فرزندپروری مقتدرانه بر اساس دیدگاه ائمه اطهار(ع) است. سبک فرزندپروری مقتدرانه دارای دو حالت کنترل و پذیرش زیاد و شامل سه مؤلفه ارتباط، نظم و خودمختاری است. والدین مقتدر قانونمند هستند و بر ...
-
وضعیت عقل، دین و علم در عصر پست مدرن و ملاحظات آن در تربیت معنوی با رویکرد انسانشناسانه
(دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2017-02-19)در این پژوهش که با راهبرد کیفی به صورت کتابخانهای و با روش توصیفی و تحلیلی انجام شده، نخست سیر تاریخی سه مفهوم عقل، دین و علم در چهار دورۀ قبل از قرون وسطی، دورۀ میانه، دورۀ مدرنیسم و پست مدرنیسم بررسی شده است؛ سپس تأثیرات، ...
-
جایگاه پژوهش تربیتی در پرتو رویکرد پسا ساختار گرایی
(دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2017-02-19)ظهور و نشر اندیشه پسا ساختارگرایی با جهتگیریها و رویکردهای خاص خود در رویارویی با شناخت در حوزههای علوم انسانی، اجتماعی، از جمله علوم تربیتی از طریق سنتهای فرهنگی و زبانی، روششناسیهای متعدد و گوناگونی را پیش پای پژوهشگران ...



