دوره 24, شماره 33

 

ارسال های اخیر

  • طرحواره (مدل) شبکه‌ ارتباطی تربیت محور مبتنی بر اندیشه اسلامی در ایران 

    فروزان, حامد؛ نقیب السادات, سید رضا؛ خانیکی, هادی؛ مهدی زاده, سیدمحمد (دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2017-02-19)
    هدف این مقاله، ارائه پاسخی متقن بدین سؤال اساسی است که شبکه ارتباطات تربیت‌محور مبتنی بر چه مؤلفه‌هایی است و در ادامه تحقق شبکه ارتباطات تربیت‌محور در نظام اسلامی (ایران) دارای چه پیامدهای تربیتی، فرهنگی و ارتباطاتی خواهد ...

  • بررسی انتقادی سبک فرزندپروری مقتدرانه بر اساس دیدگاه ائمه اطهار علیهم السلام 

    خنکدار طارسی, معصومه؛ سلحشوری, احمد؛ وکیلی, هادی (دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2017-02-19)
    هدف این پژوهش، بررسی و نقد سبک فرزندپروری مقتدرانه بر اساس دیدگاه ائمه اطهار(ع) است. سبک فرزندپروری مقتدرانه دارای دو حالت کنترل و پذیرش زیاد و شامل سه مؤلفه ارتباط، نظم و خودمختاری است. والدین مقتدر قانونمند هستند و بر ...

  • وضعیت عقل، دین و علم در عصر پست مدرن و ملاحظات آن در تربیت معنوی با رویکرد انسانشناسانه 

    مصباحی جمشید, پرستو؛ سرمدی, محمدرضا؛ فرج اللهی, مهران؛ میردامادی, سید محمد؛ اسماعیلی, زهره (دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2017-02-19)
    در این پژوهش که با راهبرد کیفی به صورت کتابخانه‌ای و با روش توصیفی و تحلیلی انجام شده، نخست سیر تاریخی سه مفهوم عقل، دین و علم در چهار دورۀ قبل از قرون وسطی، دورۀ میانه، دورۀ مدرنیسم و پست مدرنیسم بررسی شده است؛ سپس تأثیرات، ...

  • جایگاه پژوهش تربیتی در پرتو رویکرد پسا ساختار گرایی 

    فیاض, ایراندخت؛ شرفی, حسین (دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2017-02-19)
    ظهور و نشر اندیشه پسا ساختارگرایی با جهتگیریها و رویکردهای خاص خود در رویارویی با شناخت در حوزه‌های علوم انسانی، اجتماعی، از جمله علوم تربیتی از طریق سنتهای فرهنگی و زبانی، روش‌شناسی‌های متعدد و گوناگونی را پیش پای پژوهشگران ...