وضعیت عقل، دین و علم در عصر پست مدرن و ملاحظات آن در تربیت معنوی با رویکرد انسانشناسانه
(ندگان)پدیدآور
مصباحی جمشید, پرستوسرمدی, محمدرضافرج اللهی, مهرانمیردامادی, سید محمداسماعیلی, زهره
نوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
در این پژوهش که با راهبرد کیفی به صورت کتابخانهای و با روش توصیفی و تحلیلی انجام شده، نخست سیر تاریخی سه مفهوم عقل، دین و علم در چهار دورۀ قبل از قرون وسطی، دورۀ میانه، دورۀ مدرنیسم و پست مدرنیسم بررسی شده است؛ سپس تأثیرات، ملاحظات و مداخلات تربیتی این سه ابر مفهوم در حوزۀ گستردۀ معنویت مورد مداقه قرار گرفته و با تأکید بر انسانشناسی پستمدرنی به وضعیت تربیت معنوی در عصر حاضر پرداخته شده است. نتایج تحقیق حاکی است رویارویی انسان پست مدرن با مقولۀ معنویت فارغ از اتصال و اتکای معرفتی و وجودی به این مفاهیم است؛ زیرا انسانشناسی پستمدرنی ماهیتی را برای انسان درنظر میگیرد که طبق آن غایت و روش معنویت نیز همچون ذات انسانی ماهیت سیال دارد و تناقضپذیر است.
کلید واژگان
عقل و دین و علم در پست مدرنیسممعنویت در پست مدرنیسم
عصر پست مدرن و دین
شماره نشریه
33تاریخ نشر
2017-02-191395-12-01
ناشر
دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University
سازمان پدید آورنده
دانشگاه پیام نوردانشگاه پیام نور
دانشگاه پیام نور
دانشگاه پیام نور
دانشگاه پیام نور
شاپا
2251-69722645-5196



