دوره 21, شماره 21
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
رویکرد عقلگرایی در برنامه درسی بر اساس معرفتشناسی ابنسینا
(دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2014-02-20)این پژوهش، که با استفاده از روش تحلیلی و استنتاجی و با هدف بررسی رویکرد عقلگرایی حاکم بر برنامه درسی مطابق با معرفتشناسی ابنسینا انجام شده، بر این فرض مبتنی است که دیدگاههای معرفتشناختی فیلسوفان بر کل ساختار و عناصر ...
-
نقش پنهان عوامل آموزشگاهی بر هویت اسلامی ـ ایرانی دانش آموزان دختر دوره متوسطه شهر تهران
(دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2014-02-20)این پژوهش در راستای بررسی چگونگی اثرگذاری پنهان عوامل آموزشی بر هویت اسلامی ـ ایرانی دانشآموزان با رویکرد کیفی و با تلفیقی از روشهای مصاحبه پژوهی و تحلیل محتوای کیفی انجام شده است. پنج مدرسه و سی دانشآموز به صورت هدفمند ...
-
ارزیابی مهارتهای فراشناختی دانشجویان در دروس معارف اسلامی، بازاندیشی در کارکردهای نظام آموزش عالی
(دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2014-02-20)هدف اصلی این پژوهش بررسی و ارزیابی مهارتهای فراشناختی دانشجویان به منظور شناسایی وضعیت این مهارتها در یادگیری دروس معارف اسلامی و تأکید بر کارکردهای نظام آموزش عالی در زمینه اصلاح و ارتقای آنها بود. جامعه آماری تحقیق شامل ...
-
بررسی و نقد اهداف تعلیم و تربیت در حکمت سینایی
(دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2014-02-20)هدف این مقاله استخراج اهداف غایی و واسطی تعلیم و تربیت از آرای فلسفی ابن سینا و نقد و بررسی آن به منظور کشف نقاط قوت و ضعف و نیز میزان کارامدی آن برای تعلیم و تربیت در عصر حاضر است. برای دستیابی به این هدف از روش تحلیلی، ...
-
تحلیل مناسبات ادراکات زیبایی شناختی و تربیت و تبیین مبانی و اصول تربیت زیبایی شناختی از دیدگاه شهید مطهری و علامه جعفری
(دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2014-02-20)این مقاله جستاری است در مورد ارتباط زیباییشناسی و تربیت که با تحلیلی در مورد تربیت زیباییشناختی همراه شده است. زیبایی از گذشته مورد توجه اندیشه ورزان جهان بوده و هر کس به تناسب تعریفی که از زیبایی به نوعی نسبت خود را با ...



