مرور دوره 20, شماره 14 بر اساس عنوان

  • بررسی تطبیقی آرای تربیتی ابو حامد محمد غزالی و آگوستین قدیس 

    ندایی, هاشم؛ کوهستانی, رضا (دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2012-05-21)
    هدف این مقاله استخراج آرای تربیتی و تبیین وجوه اشتراک و افتراق دو متفکر اسلامی و مسیحی (ابوحامد محمد غزالی و آگوستین قدیس) در زمینه های مبانی، اصول و اهداف تربیت دینی به منظور بهره گیری در دینی سازی تعلیم و تربیت است. روش ...

  • تبیین دیدگاه تربیت عرفانی بر مبنای حکمت سینوی(مفهوم، اهداف، مراحل) 

    بهشتی, سعید؛ ناظر حسین آبادی, مسلم (دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2012-05-21)
    این پژوهش، که از نوع تحقیقات بنیادی ـ کاربردی است بر اساس دیدگاه عرفانی شیخ الرئیس در نمط های هشتم و نهم کتاب اشارات و تنبیهات انجام گرفته و مهمترین هدف آن استخراج و تبیین دیدگاهی در ارتباط با تربیت عرفانی از این نمط هاست ...

  • راهبرد نظام تربیتی اسلام برای همگانی سازی تولید علم چیست؟ 

    پیر مرادی, محمد جواد (دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2012-05-21)
    این پژوهش اکتشافی است و با روش تحلیلی استنباطی و تفسیر مفهومی، اسناد راهبرد همگانی سازی تولید علم را در منابع اسلامی جستجو می کند و هدف از اجرای آن ایجاد زمینه ذهنی برای همگانی شدن تولید علم در کشور است. به دلیل عقب ماندگیهای ...

  • مقایسه شبکهای فرزند پروری بامریند با سبک فرزند پروری در اسلام 

    پرچم, اعظم؛ فاتحی زاده, مریم؛ اله یاری, حمیده (دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2012-05-21)
    هدف این مقاله مقایسه سبکهای فرزند پروری در نظریه روانشناسی بامریند و سبک فرزند پروری مسئولانه در اسلام (قرآن و احادیث) است. برای مقایسه ابتدا سبکهای فرزند پروری طبق نظریه بامریند در روانشناسی مورد بررسی قرار گرفت و سپس با ...