دوره 26, شماره 41

 

ارسال های اخیر

  • بنیان‌ها و روش‌های تربیت انسان مؤدب ازمنظر فلسفه تعلیم‌وتربیت اسلامی 

    رشیدی, شیرین (دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2019-02-20)
    هدف از این نوشتار، تبیین بنیان‌ها و روش‌های تربیت انسان مؤدب ازمنظر فلسفه تعلیم‌وتربیت اسلامی است. این تحقیق، از‌لحاظ رویکرد تحقیق درزمره تحقیقات کیفی و قیاسی و ازلحاظ روش، تحلیلی ـ استنباطی و ازلحاظ شیوه گردآوری اطلاعات، ...

  • بررسی اهداف و اصول تربیت سیاسی برمبنای اندیشه‌های سیاسی و اجتماعی معتزله 

    عالم گردخطبه سرا, گلناز؛ جباری, کامران (دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2019-02-20)
    جریان معتزله در فرایند تربیت ازجمله تربیت سیاسی، تأثیر فراوانی داشته‌اند. تربیت اعتزالی، بر عقل، عقلانیت، آزادی و اختیار انسان تأکید دارد. لذا عقل و اختیار انسان، محور هستی‌شناسی معتزله است. این تحقیق، جنبه کیفی دارد و روش ...

  • تدوین الگوی اسلامی ـ ایرانی مهارت‌آموزی در مدارس متوسطه کشور 

    مرادی دهقی, شهریار؛ عباسپور, عباس؛ رحیمیان, حمید؛ ملکی, حسن؛ خسروی, محبوبه (دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2019-02-20)
    این پژوهش با هدف طراحی الگوی اسلامی ـ ایرانی مهارت‌آموزی در مدارس متوسطه کشور با استفاده از رویکرد پارادایمی اشتراوس و کوربین (1393) برای نظریه داده‌بنیاد و به روش کیفی انجام شد. جامعه آماری این پژوهش، شامل کلیه صاحب‌نظران، ...

  • تحلیل مفهوم، مبانی، اهداف و اصول عدالت تربیتی ازمنظر شهید مطهری 

    شمس مفرحه, سید کاظم؛ ایروانی, شهین؛ شرفی جم, محمدرضا؛ یاری قلی, بهبود (دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2019-02-20)
    هدف پژوهش حاضر، تحلیل مفهوم، مبانی، اهداف و اصول عدالت تربیتی ازمنظر شهید مطهری با استفاده از دو روش تحلیل مفهومی (مفهوم پردازی) و روش استنتاجی است. یافته‌های پژوهش بیانگر آن است که در صورت‌بندی مفهوم عدالت تربیتی ازمنظر ...