دوره 26, شماره 41
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
- 
بنیانها و روشهای تربیت انسان مؤدب ازمنظر فلسفه تعلیموتربیت اسلامی (دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2019-02-20)هدف از این نوشتار، تبیین بنیانها و روشهای تربیت انسان مؤدب ازمنظر فلسفه تعلیموتربیت اسلامی است. این تحقیق، ازلحاظ رویکرد تحقیق درزمره تحقیقات کیفی و قیاسی و ازلحاظ روش، تحلیلی ـ استنباطی و ازلحاظ شیوه گردآوری اطلاعات، ...
 
- 
بررسی اهداف و اصول تربیت سیاسی برمبنای اندیشههای سیاسی و اجتماعی معتزله (دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2019-02-20)جریان معتزله در فرایند تربیت ازجمله تربیت سیاسی، تأثیر فراوانی داشتهاند. تربیت اعتزالی، بر عقل، عقلانیت، آزادی و اختیار انسان تأکید دارد. لذا عقل و اختیار انسان، محور هستیشناسی معتزله است. این تحقیق، جنبه کیفی دارد و روش ...
 
- 
تدوین الگوی اسلامی ـ ایرانی مهارتآموزی در مدارس متوسطه کشور (دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2019-02-20)این پژوهش با هدف طراحی الگوی اسلامی ـ ایرانی مهارتآموزی در مدارس متوسطه کشور با استفاده از رویکرد پارادایمی اشتراوس و کوربین (1393) برای نظریه دادهبنیاد و به روش کیفی انجام شد. جامعه آماری این پژوهش، شامل کلیه صاحبنظران، ...
 
- 
تحلیل مفهوم، مبانی، اهداف و اصول عدالت تربیتی ازمنظر شهید مطهری (دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2019-02-20)هدف پژوهش حاضر، تحلیل مفهوم، مبانی، اهداف و اصول عدالت تربیتی ازمنظر شهید مطهری با استفاده از دو روش تحلیل مفهومی (مفهوم پردازی) و روش استنتاجی است. یافتههای پژوهش بیانگر آن است که در صورتبندی مفهوم عدالت تربیتی ازمنظر ...
 



