دوره 25, شماره 37
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
شناسایی و تبیین فرهنگ برنامه درسی بر اساس تفسیر تسنیم
(دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2018-02-20)این پژوهش با هدف "تبیین و شناسایی فرهنگ برنامه درسی در تفسیر تسنیم" انجام شد؛ بدین منظور، پیشینه نظری و پژوهشی فرهنگ برنامه درسی مورد مطالعه قرار گرفت و با توجه به هدف اصلی پژوهش، تفسیر تسنیم بهعنوان جامعه تحقیق مورد ...
-
بررسی و نقد اندیشه های فلسفی ـ تربیتی علی محمد کاردان
(دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2018-02-20)این مقاله به بررسی آرا و اندیشههای فلسفی ـ تربیتی دکتر علی محمد کاردان و نقد آن میپردازد. روش این پژوهش، تحلیل اسنادی است و در این جهت تمام منابع و مراجع مرتبط با آرا و اندیشههای کاردان مورد بررسی قرار گرفته است. ...
-
فرایند ارزشیابی پیشرفت تحصیلی از دید قرآن کریم
(دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2018-02-20)ارزشیابی پیشرفت تحصیلی از مهمترین انواع ارزشیابی آموزشی است که کیفیت آن نقش بسیار تاثیرگذاری بر تعالی یا تباهی فرد و جامعه دارد. مفهوم ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نیز مانند بسیاری از مفاهیم پرکاربرد در حوزههای مختلف علوم، در ...
-
معلمِ الهام بخش جستجویی در سلوک و منش چهار معلم برجسته ایران در دوره معاصر
(دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2018-02-20)هدف این پژوهش بازشناسی و صورتبندی سلوک و منش معلمانی است که آرمانهایی فراتر از دستیابی به اهداف علمی و درسی داشته، و با برخورداری از شور و شوقی اصیل و درونی، نقشهای ماندگار و ارزشمندی را بر روح و جان شاگردان خویش حک ...
-
تعلیم و تربیت اخلاقی از دیدگاه ابن سینا و هربارت
(دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2018-02-20)هدف پژوهش، مقایسه تطبیقی هدف، محتوا و روش تربیت اخلاقی در فرایند تعلیم و تربیت از دیدگاه ابن سینا و هربارت است. پژوهش به دنبال پاسخ به این سؤالات بوده است: تفاوتها و شباهتهای اهداف تربیت اخلاقی از دید ابن سینا و هربارت ...



