دوره 25, شماره 37

 

ارسال های اخیر

  • شناسایی و تبیین فرهنگ برنامه درسی بر اساس تفسیر تسنیم 

    احمدی, ساره؛ ملکی, حسن؛ پارسانیا, حمید؛ آیتی, محسن؛ عباسپور, عباس (دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2018-02-20)
    این پژوهش با هدف "تبیین و شناسایی فرهنگ برنامه درسی در تفسیر تسنیم" انجام شد؛ بدین منظور، پیشینه نظری و پژوهشی فرهنگ برنامه درسی مورد مطالعه قرار گرفت و با توجه به هدف اصلی پژوهش، تفسیر تسنیم به‌عنوان جامعه تحقیق مورد ...

  • بررسی و نقد اندیشه های فلسفی ـ تربیتی علی محمد کاردان 

    خاری آرانی, مجید؛ میرزا محمدی, محمد حسن (دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2018-02-20)
    این مقاله به بررسی آرا و اندیشه‌های فلسفی ـ تربیتی دکتر ‌علی محمد ‌کاردان و نقد آن می‌پردازد. روش این پژوهش، تحلیل اسنادی است و در این جهت تمام منابع و مراجع مرتبط با آرا و اندیشه‌های کاردان مورد بررسی قرار گرفته است. ...

  • فرایند ارزشیابی پیشرفت تحصیلی از دید قرآن کریم 

    محمدزاده, زینب؛ صالحی, کیوان (دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2018-02-20)
    ارزشیابی پیشرفت تحصیلی از مهمترین انواع ارزشیابی آموزشی است که کیفیت آن نقش بسیار تاثیرگذاری بر تعالی یا تباهی فرد و جامعه دارد. مفهوم ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نیز مانند بسیاری از مفاهیم پرکاربرد در حوزه‌های مختلف علوم، در ...

  • معلمِ الهام بخش جستجویی در سلوک و منش چهار معلم برجسته‏ ایران در دوره‏ معاصر 

    رمضانی, فاطمه؛ حیدری, محمدحسین؛ نوروزی, رضاعلی (دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2018-02-20)
    هدف این پژوهش بازشناسی و صورتبندی سلوک و منش معلمانی است که آرمانهایی فراتر از دستیابی به اهداف علمی و درسی داشته‏، و با برخورداری از شور و شوقی اصیل و درونی، نقشهای ماندگار و ارزشمندی را بر روح و جان شاگردان خویش حک ...

  • تعلیم و تربیت اخلاقی از دیدگاه ابن سینا و هربارت 

    عالم گردخطبه سرا, گلناز؛ جباری, کامران؛ محمدیاری, قاسم (دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2018-02-20)
    هدف پژوهش، مقایسه تطبیقی هدف، محتوا و روش تربیت اخلاقی در فرایند تعلیم و تربیت از دیدگاه ابن سینا و هربارت است. پژوهش به دنبال پاسخ به این سؤالات بوده است: تفاوتها و شباهتهای اهداف تربیت اخلاقی از دید ابن سینا و هربارت ...