• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه آموزش مهندسی ایران
    • دوره 19, شماره 73
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه آموزش مهندسی ایران
    • دوره 19, شماره 73
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارزیابی درونی گروه مهندسی عمران دانشگاه ملایر با استفاده از الگوی (CIPP)

    (ندگان)پدیدآور
    ایمان زاده, علیمرندی حیدرلو, مریم
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    384.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله علمی - پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    ارزیابی درونی فرایند مطالعۀ وضعیت نظام دانشگاهی و کیفیت گروههای علمی توسط خود اعضای نظام است که می­تواندزمینه­سازتحولیدر نظام آموزش عالی باشد. هدفپژوهش حاضر ارزیابی درونی گروه مهندسی عمران دانشگاه ملایر در جهتتوسعهوبهبودکیفیتگروهمهندسی عمراندانشگاهو ارائۀ راهکارهایی برای آناست. بهاینمنظور،پسازملاک قرار دادن مؤلفه­هایالگوی CIPP، برایارزیابیدرونیگروهموردمطالعه، هفتعامل شامل: 1ـ هدفها: مدیریتوسازماندهی؛2ـ هیئت­علمی؛ 3 ـدانشجویان؛4ـدوره­هایآموزشیوبرنامه­های درسیوغیردرسی؛5ـ فرایندیاددهیویادگیری؛6ـ دانش­آموختگان؛7ـ امکاناتو تجهیزاتآموزشیوپژوهشی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت. به­منظورارزیابیعواملفوق47ملاکو182گویهدرنظر گرفتهشد.هرکدامازاینگویه­هابااندازه­گیرییکیاچندمتغیرهمراهبود.پژوهش از نوع کاربردی است و در آن از روش تحقیق توصیفی ـ پیمایشی استفاده شد.ابزارهایمورداستفادهبرایجمع­آوریاطلاعاتشاملپرسش­نامه، مصاحبه، بازبینهوتحلیل داده­هایلازمبود. یافته­های پژوهش نشان می­دهد به­جز عامل هیئت­علمی، که در سطح مطلوبی قرار داشت، بقیۀ عوامل ارزیابی درونی گروه عمران دانشگاه ملایر در وضعیت مطلوبی قرار ندارد.به عبارت دیگر،دروضعیتموجودگروهدرسطحنسبتاًمطلوبقرارداشت؛ارتقای کیفیت گروه مستلزم رفع نواقص از سوی مسؤلان دانشگاه و برنامه­ریزان گروه است.  
    کلید واژگان
    ارزیابی درونی
    کیفیت
    الگوی CIPP
    مهندسی عمران دانشگاه ملایر

    شماره نشریه
    73
    تاریخ نشر
    2017-05-22
    1396-03-01
    ناشر
    فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران
    The Academy of Sciences of I. R. of Iran
    سازمان پدید آورنده
    استادیار فلسفۀ آموزش و برنامه‌ریزی آموزشی دانشگاه ملایر
    دانشجوی دکتری برنامه درسی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه تبریز

    شاپا
    1607-2316
    2676-4881
    URI
    https://dx.doi.org/10.22047/ijee.2017.59672.1402
    http://ijee.ias.ac.ir/article_45040.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/334889

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب