| dc.contributor.author | ایمان زاده, علی | fa_IR |
| dc.contributor.author | مرندی حیدرلو, مریم | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T08:05:39Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T08:05:39Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T08:05:39Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T08:05:39Z | |
| dc.date.issued | 2017-05-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1396-03-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2016-08-18 | en_US |
| dc.date.submitted | 1395-05-28 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | ایمان زاده, علی, مرندی حیدرلو, مریم. (1396). ارزیابی درونی گروه مهندسی عمران دانشگاه ملایر با استفاده از الگوی (CIPP). فصلنامه آموزش مهندسی ایران, 19(73), 119-137. doi: 10.22047/ijee.2017.59672.1402 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1607-2316 | |
| dc.identifier.issn | 2676-4881 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22047/ijee.2017.59672.1402 | |
| dc.identifier.uri | http://ijee.ias.ac.ir/article_45040.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/334889 | |
| dc.description.abstract | ارزیابی درونی فرایند مطالعۀ وضعیت نظام دانشگاهی و کیفیت گروههای علمی توسط خود اعضای نظام است که میتواندزمینهسازتحولیدر نظام آموزش عالی باشد. هدفپژوهش حاضر ارزیابی درونی گروه مهندسی عمران دانشگاه ملایر در جهتتوسعهوبهبودکیفیتگروهمهندسی عمراندانشگاهو ارائۀ راهکارهایی برای آناست. بهاینمنظور،پسازملاک قرار دادن مؤلفههایالگوی CIPP، برایارزیابیدرونیگروهموردمطالعه، هفتعامل شامل:<br /> 1ـ هدفها: مدیریتوسازماندهی؛2ـ هیئتعلمی؛ 3 ـدانشجویان؛4ـدورههایآموزشیوبرنامههای درسیوغیردرسی؛5ـ فرایندیاددهیویادگیری؛6ـ دانشآموختگان؛7ـ امکاناتو تجهیزاتآموزشیوپژوهشی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت. بهمنظورارزیابیعواملفوق47ملاکو182گویهدرنظر گرفتهشد.هرکدامازاینگویههابااندازهگیرییکیاچندمتغیرهمراهبود.پژوهش از نوع کاربردی است و در آن از روش تحقیق توصیفی ـ پیمایشی استفاده شد.ابزارهایمورداستفادهبرایجمعآوریاطلاعاتشاملپرسشنامه، مصاحبه، بازبینهوتحلیل داده<strong></strong>هایلازمبود. یافتههای پژوهش نشان میدهد بهجز عامل هیئتعلمی، که در سطح <em>مطلوبی</em> قرار داشت، بقیۀ عوامل ارزیابی درونی گروه عمران دانشگاه ملایر در وضعیت <em>مطلوبی</em> قرار ندارد.به عبارت دیگر،دروضعیتموجودگروهدرسطح<em>نسبتاً</em><em>مطلوب</em>قرارداشت؛ارتقای کیفیت گروه مستلزم رفع نواقص از سوی مسؤلان دانشگاه و برنامهریزان گروه است.<br /> <strong> </strong> | fa_IR |
| dc.format.extent | 384 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران | fa_IR |
| dc.publisher | The Academy of Sciences of I. R. of Iran | en_US |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه آموزش مهندسی ایران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Iranian Journal of Engineering Education | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22047/ijee.2017.59672.1402 | |
| dc.subject | ارزیابی درونی | fa_IR |
| dc.subject | کیفیت | fa_IR |
| dc.subject | الگوی CIPP | fa_IR |
| dc.subject | مهندسی عمران دانشگاه ملایر | fa_IR |
| dc.title | ارزیابی درونی گروه مهندسی عمران دانشگاه ملایر با استفاده از الگوی (CIPP) | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله علمی - پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار فلسفۀ آموزش و برنامهریزی آموزشی دانشگاه ملایر | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری برنامه درسی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه تبریز | fa_IR |
| dc.citation.volume | 19 | |
| dc.citation.issue | 73 | |
| dc.citation.spage | 119 | |
| dc.citation.epage | 137 | |