نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorایمان زاده, علیfa_IR
dc.contributor.authorمرندی حیدرلو, مریمfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T08:05:39Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T08:05:39Z
dc.date.available1399-07-09T08:05:39Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T08:05:39Z
dc.date.issued2017-05-22en_US
dc.date.issued1396-03-01fa_IR
dc.date.submitted2016-08-18en_US
dc.date.submitted1395-05-28fa_IR
dc.identifier.citationایمان زاده, علی, مرندی حیدرلو, مریم. (1396). ارزیابی درونی گروه مهندسی عمران دانشگاه ملایر با استفاده از الگوی (CIPP). فصلنامه آموزش مهندسی ایران, 19(73), 119-137. doi: 10.22047/ijee.2017.59672.1402fa_IR
dc.identifier.issn1607-2316
dc.identifier.issn2676-4881
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22047/ijee.2017.59672.1402
dc.identifier.urihttp://ijee.ias.ac.ir/article_45040.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/334889
dc.description.abstractارزیابی درونی فرایند مطالعۀ وضعیت نظام دانشگاهی و کیفیت گروههای علمی توسط خود اعضای نظام است که می­تواندزمینه­سازتحولیدر نظام آموزش عالی باشد. هدفپژوهش حاضر ارزیابی درونی گروه مهندسی عمران دانشگاه ملایر در جهتتوسعهوبهبودکیفیتگروهمهندسی عمراندانشگاهو ارائۀ راهکارهایی برای آناست. بهاینمنظور،پسازملاک قرار دادن مؤلفه­هایالگوی CIPP، برایارزیابیدرونیگروهموردمطالعه، هفتعامل شامل:<br /> 1ـ هدفها: مدیریتوسازماندهی؛2ـ هیئت­علمی؛ 3 ـدانشجویان؛4ـدوره­هایآموزشیوبرنامه­های درسیوغیردرسی؛5ـ فرایندیاددهیویادگیری؛6ـ دانش­آموختگان؛7ـ امکاناتو تجهیزاتآموزشیوپژوهشی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت. به­منظورارزیابیعواملفوق47ملاکو182گویهدرنظر گرفتهشد.هرکدامازاینگویه­هابااندازه­گیرییکیاچندمتغیرهمراهبود.پژوهش از نوع کاربردی است و در آن از روش تحقیق توصیفی ـ پیمایشی استفاده شد.ابزارهایمورداستفادهبرایجمع­آوریاطلاعاتشاملپرسش­نامه، مصاحبه، بازبینهوتحلیل داده<strong>­</strong>هایلازمبود. یافته­های پژوهش نشان می­دهد به­جز عامل هیئت­علمی، که در سطح <em>مطلوبی</em> قرار داشت، بقیۀ عوامل ارزیابی درونی گروه عمران دانشگاه ملایر در وضعیت <em>مطلوبی</em> قرار ندارد.به عبارت دیگر،دروضعیتموجودگروهدرسطح<em>نسبتاً</em><em>مطلوب</em>قرارداشت؛ارتقای کیفیت گروه مستلزم رفع نواقص از سوی مسؤلان دانشگاه و برنامه­ریزان گروه است.<br /> <strong> </strong>fa_IR
dc.format.extent384
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherفرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانfa_IR
dc.publisherThe Academy of Sciences of I. R. of Iranen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه آموزش مهندسی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIranian Journal of Engineering Educationen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22047/ijee.2017.59672.1402
dc.subjectارزیابی درونیfa_IR
dc.subjectکیفیتfa_IR
dc.subjectالگوی CIPPfa_IR
dc.subjectمهندسی عمران دانشگاه ملایرfa_IR
dc.titleارزیابی درونی گروه مهندسی عمران دانشگاه ملایر با استفاده از الگوی (CIPP)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمی - پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار فلسفۀ آموزش و برنامه‌ریزی آموزشی دانشگاه ملایرfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری برنامه درسی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه تبریزfa_IR
dc.citation.volume19
dc.citation.issue73
dc.citation.spage119
dc.citation.epage137


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد