مرور دوره 19, شماره 73 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 5 از 5
- 
ارزیابی مهارتها و ویژگیهای کارآفرینانۀ دانشجویان و تأثیر آن بر قصد کارآفرینی (مورد مطالعه: مراکز آموزش علمی ـ کاربردی مهارت) (فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran, 2017-05-22)هدف اصلی این پژوهش، ارزیابی مهارتها و ویژگیهای کارآفرینانۀ دانشجویان مراکز آموزش علمی ـ کاربردی مهارت و تأثیر آن بر قصد کارآفرینی آنها بود. جامعۀ آماری این پژوهش، تمام دانشجویان مراکز علمی ـ کاربردی مهارت بود (حدود 21 هزار ...
 
- 
تحلیلی بر ضرورت استفاده از مدل فیزیکی در آموزش دروس سازهای بر اساس مدل یادگیری بلوم (مطالعة موردی: درس سیستمهای ساختمانی دانشجویان معماری دانشگاه تهران) (فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran, 2017-05-22)مدلسازی یکی از فنون ذهنی بشر است که نهتنها برای اهداف علمی، بلکه برای انجام امور روزمره بشر به دفعات مورد استفاده قرار گرفته است. در این روش دانشجویان باتوجهبه دانش سازهای به آزمون آموختهها و تجربیات ...
 
- 
ارزیابی درونی گروه مهندسی عمران دانشگاه ملایر با استفاده از الگوی (CIPP) (فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran, 2017-05-22)ارزیابی درونی فرایند مطالعۀ وضعیت نظام دانشگاهی و کیفیت گروههای علمی توسط خود اعضای نظام است که میتواندزمینهسازتحولیدر نظام آموزش عالی باشد. هدفپژوهش حاضر ارزیابی درونی گروه مهندسی عمران دانشگاه ملایر در جهتتوسعهوبهبود ...
 
- 
ارائۀ الگویی برای افزایش خلاقیت در آموزش کارگاههای طراحی رشته مهندسی معماری (فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran, 2017-05-22)مطالعات بر روی فرایند یادگیری از قرن بیستم آغاز شد. روانشناسان رفتارگرا یادگیری را امری موروثی و تابع حواس میدانستند؛ با مطالعات تکمیلی شناختگرایان یادگیری محصول تمایزات ذهنی یادگیرندهها عنوان شد. درواقع تمایزات ذهنی ...
 
- 
نقش سرمایه اجتماعی در ارتقای آمادگی کارآفرینی دانشجویان مهندسی دانشگاه شیراز (فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran, 2017-05-22)هدف کلی از انجام این پژوهش بررسی نقش سرمایة اجتماعیدر ارتقای آمادگی کارآفرینی دانشجویان مهندسی دانشگاه شیراز است. روش پژوهش در این مقاله، توصیفی از نوع همبستگی است. جامعة موردبررسی شامل تمام دانشجویان مهندسی دانشگاه شیراز ...
 



