بررسی وضعیت رضایت دانشجویان تحصیلات تکمیلی از کیفیت خدمات دانشگاههای دولتی شهر تهران
(ندگان)پدیدآور
جعفری راد, علیعزیزی شمامی, مصطفیجعفری کرفستانی, زهرانوع مدرک
Textمقاله علمی - پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
تحقیق حاضر با هدف بررسی وضعیت رضایت دانشجویان تحصیلات تکمیلی از کیفیت خدمات دانشگاههای دولتی شهر تهران انجام شده است. روش تحقیق توصیفی ـ پیمایشی است و جامعۀ آماری شامل تمام دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاههای دولتی شهر تهران است. نمونۀ آماری تحقیق، 384 دانشجو از دانشگاههای تربیت معلم، تربیت مدرس، شهید بهشتی، تهران، صنعتی امیرکبیر و صنعتی خواجهنصیر است که با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی خوشهای انتخاب شدند و در نهایت 361 نفر در تحقیق حاضر مشارکت داشتند، که بهوسیلۀ پرسشنامه محققساختة 48 گویهای، مورد سنجش قرار گرفتند. نتایج تحلیل عاملی با استفاده از روش مؤلفههای اصلی(pc)، چهار عامل را با ارزش بالاتر از 1 نشان میدهد؛ عامل اول: خدمات آموزشی؛ عامل دوم: خدمات رفاهی؛ عامل سوم: خدمات اداری و عامل چهارم: خدمات پژوهشی. این عوامل با استفاده از آزمون t تکنمونهای مورد بررسی قرار گرفتند. یافتهها نشان  میدهند رضایت از کیفیت خدمات دانشگاه (خدمات آموزشی، پژوهشی، خدمات رفاهی، و اداری) به شکل معناداری پایینتر از حد متوسط است. به نظر میرسد باتوجهبه اینکه هدف آموزش عالی پیشرفت دانش بهمنظور ایجاد جامعهای بهتر است، دانشگاهها باید بیش از پیش پاسخگوی نیازهای متقاضیان و استفادهکنندگان از خدمات خود باشند.
کلید واژگان
دانشجویان تحصیلات تکمیلیرضایت
کیفیت خدمات
شماره نشریه
68تاریخ نشر
2016-02-201394-12-01
ناشر
فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran
سازمان پدید آورنده
دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه خوارزمی تهراندانشجوی دکتری تخصصی مدیریت آموزشی، دانشگاه خوارزمی تهران
دانشجوی دکتری تخصصی مدیریت آموزشی، دانشگاه اصفهان
شاپا
1607-23162676-4881




