نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorجعفری راد, علیfa_IR
dc.contributor.authorعزیزی شمامی, مصطفیfa_IR
dc.contributor.authorجعفری کرفستانی, زهراfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T08:05:34Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T08:05:34Z
dc.date.available1399-07-09T08:05:34Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T08:05:34Z
dc.date.issued2016-02-20en_US
dc.date.issued1394-12-01fa_IR
dc.date.submitted2015-03-05en_US
dc.date.submitted1393-12-14fa_IR
dc.identifier.citationجعفری راد, علی, عزیزی شمامی, مصطفی, جعفری کرفستانی, زهرا. (1394). بررسی وضعیت رضایت دانشجویان تحصیلات تکمیلی از کیفیت خدمات دانشگاههای دولتی شهر تهران. فصلنامه آموزش مهندسی ایران, 17(68), 113-125. doi: 10.22047/ijee.2016.12254fa_IR
dc.identifier.issn1607-2316
dc.identifier.issn2676-4881
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22047/ijee.2016.12254
dc.identifier.urihttp://ijee.ias.ac.ir/article_12254.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/334867
dc.description.abstractتحقیق حاضر با هدف بررسی وضعیت رضایت دانشجویان تحصیلات تکمیلی از کیفیت خدمات دانشگاههای دولتی شهر تهران انجام شده است. روش تحقیق توصیفی ـ پیمایشی است و جامعۀ آماری شامل تمام دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاههای دولتی شهر تهران است. نمونۀ آماری تحقیق، 384 دانشجو از دانشگاههای تربیت معلم، تربیت مدرس، شهید بهشتی، تهران، صنعتی امیرکبیر و صنعتی خواجه‌نصیر است که با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای انتخاب شدند و در نهایت 361 نفر در تحقیق حاضر مشارکت داشتند، که به‌وسیلۀ پرسش‌نامه محقق‌<sub>‌</sub>ساختة 48 گویه‌ای، مورد سنجش قرار گرفتند. نتایج تحلیل عاملی با استفاده از روش مؤلفه‌های اصلی<strong>(pc)</strong>، چهار عامل را با ارزش بالاتر از 1 نشان می‌دهد؛ عامل اول: خدمات آموزشی؛ عامل دوم: خدمات رفاهی؛ عامل سوم: خدمات اداری و عامل چهارم: خدمات پژوهشی. این عوامل با استفاده از آزمون <strong>t</strong> تک‌نمونه‌ای مورد بررسی قرار گرفتند. یافته‌ها نشان می‌دهند رضایت از کیفیت خدمات دانشگاه (خدمات آموزشی، پژوهشی، خدمات رفاهی، و اداری) به شکل معناداری پایین‌تر از حد متوسط است. به نظر می‌رسد باتوجه‌به اینکه هدف آموزش عالی پیشرفت دانش به‌منظور ایجاد جامعه‌ای بهتر است، دانشگاهها باید بیش از پیش پاسخ‌گوی نیازهای متقاضیان و استفاده‌کنندگان از خدمات خود باشند.fa_IR
dc.format.extent252
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherفرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانfa_IR
dc.publisherThe Academy of Sciences of I. R. of Iranen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه آموزش مهندسی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIranian Journal of Engineering Educationen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22047/ijee.2016.12254
dc.subjectدانشجویان تحصیلات تکمیلیfa_IR
dc.subjectرضایتfa_IR
dc.subjectکیفیت خدماتfa_IR
dc.titleبررسی وضعیت رضایت دانشجویان تحصیلات تکمیلی از کیفیت خدمات دانشگاههای دولتی شهر تهرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمی - پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه خوارزمی تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری تخصصی مدیریت آموزشی، دانشگاه خوارزمی تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری تخصصی مدیریت آموزشی، دانشگاه اصفهانfa_IR
dc.citation.volume17
dc.citation.issue68
dc.citation.spage113
dc.citation.epage125


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد