| dc.contributor.author | جعفری راد, علی | fa_IR |
| dc.contributor.author | عزیزی شمامی, مصطفی | fa_IR |
| dc.contributor.author | جعفری کرفستانی, زهرا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T08:05:34Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T08:05:34Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T08:05:34Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T08:05:34Z | |
| dc.date.issued | 2016-02-20 | en_US |
| dc.date.issued | 1394-12-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2015-03-05 | en_US |
| dc.date.submitted | 1393-12-14 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | جعفری راد, علی, عزیزی شمامی, مصطفی, جعفری کرفستانی, زهرا. (1394). بررسی وضعیت رضایت دانشجویان تحصیلات تکمیلی از کیفیت خدمات دانشگاههای دولتی شهر تهران. فصلنامه آموزش مهندسی ایران, 17(68), 113-125. doi: 10.22047/ijee.2016.12254 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1607-2316 | |
| dc.identifier.issn | 2676-4881 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22047/ijee.2016.12254 | |
| dc.identifier.uri | http://ijee.ias.ac.ir/article_12254.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/334867 | |
| dc.description.abstract | تحقیق حاضر با هدف بررسی وضعیت رضایت دانشجویان تحصیلات تکمیلی از کیفیت خدمات دانشگاههای دولتی شهر تهران انجام شده است. روش تحقیق توصیفی ـ پیمایشی است و جامعۀ آماری شامل تمام دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاههای دولتی شهر تهران است. نمونۀ آماری تحقیق، 384 دانشجو از دانشگاههای تربیت معلم، تربیت مدرس، شهید بهشتی، تهران، صنعتی امیرکبیر و صنعتی خواجهنصیر است که با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی خوشهای انتخاب شدند و در نهایت 361 نفر در تحقیق حاضر مشارکت داشتند، که بهوسیلۀ پرسشنامه محقق<sub></sub>ساختة 48 گویهای، مورد سنجش قرار گرفتند. نتایج تحلیل عاملی با استفاده از روش مؤلفههای اصلی<strong>(pc)</strong>، چهار عامل را با ارزش بالاتر از 1 نشان میدهد؛ عامل اول: خدمات آموزشی؛ عامل دوم: خدمات رفاهی؛ عامل سوم: خدمات اداری و عامل چهارم: خدمات پژوهشی. این عوامل با استفاده از آزمون <strong>t</strong> تکنمونهای مورد بررسی قرار گرفتند. یافتهها نشان میدهند رضایت از کیفیت خدمات دانشگاه (خدمات آموزشی، پژوهشی، خدمات رفاهی، و اداری) به شکل معناداری پایینتر از حد متوسط است. به نظر میرسد باتوجهبه اینکه هدف آموزش عالی پیشرفت دانش بهمنظور ایجاد جامعهای بهتر است، دانشگاهها باید بیش از پیش پاسخگوی نیازهای متقاضیان و استفادهکنندگان از خدمات خود باشند. | fa_IR |
| dc.format.extent | 252 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران | fa_IR |
| dc.publisher | The Academy of Sciences of I. R. of Iran | en_US |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه آموزش مهندسی ایران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Iranian Journal of Engineering Education | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22047/ijee.2016.12254 | |
| dc.subject | دانشجویان تحصیلات تکمیلی | fa_IR |
| dc.subject | رضایت | fa_IR |
| dc.subject | کیفیت خدمات | fa_IR |
| dc.title | بررسی وضعیت رضایت دانشجویان تحصیلات تکمیلی از کیفیت خدمات دانشگاههای دولتی شهر تهران | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله علمی - پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه خوارزمی تهران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری تخصصی مدیریت آموزشی، دانشگاه خوارزمی تهران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری تخصصی مدیریت آموزشی، دانشگاه اصفهان | fa_IR |
| dc.citation.volume | 17 | |
| dc.citation.issue | 68 | |
| dc.citation.spage | 113 | |
| dc.citation.epage | 125 | |