نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنیرومند, پوراندختfa_IR
dc.contributor.authorملااکبری, مرضیهfa_IR
dc.contributor.authorفرجی ارمکی, اکبرfa_IR
dc.contributor.authorزارع خورمیزی, سعیدfa_IR
dc.contributor.authorقنبری, حمیدهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T08:04:36Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T08:04:36Z
dc.date.available1399-07-09T08:04:36Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T08:04:36Z
dc.date.issued2018-11-22en_US
dc.date.issued1397-09-01fa_IR
dc.date.submitted2018-09-04en_US
dc.date.submitted1397-06-13fa_IR
dc.identifier.citationنیرومند, پوراندخت, ملااکبری, مرضیه, فرجی ارمکی, اکبر, زارع خورمیزی, سعید, قنبری, حمیده. (1397). شناسایی موانع تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات مهندسان و کارآموزان حوزه‌ آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای کشور. فصلنامه آموزش مهندسی ایران, 20(79), 139-154. doi: 10.22047/ijee.2019.147358.1573fa_IR
dc.identifier.issn1607-2316
dc.identifier.issn2676-4881
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22047/ijee.2019.147358.1573
dc.identifier.urihttp://ijee.ias.ac.ir/article_84323.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/334552
dc.description.abstractهدف این پژوهش شناسایی و معرفی موانع تجاری سازی نوآوری‌ها و اختراعات مهندسان و کارآموزان حوزه‌ی آموزش‌های فنی ‌و ‌حرفه‌ای کشور است. روش پژوهش ترکیبی است. این پژوهش با استفاده از نظر خبرگان به بررسی موانع نهادی، سازمانی، مالی، انسانی موردنیاز تجاری سازی فناوری در این سازمان می‌پردازد. جامعه تحقیق این پژوهش صاحبنظران آموزش‌های فنی‌ و ‌حرفه‌ای، مخترعان و نوآوران این سازمان هستند. از میان هشت مولفه شناسایی شده، وجود قوانین و مقررات اداری، به عنوان مهم‌ترین مانع و عدم شناخت و آگاهی نخبگان از فرآیند تجاری سازی کم اهمیت‌ترین مانع شناخته شدند. میانگین ارزش هر هشت مولفه نشان داد که هر هشت مورد تاثیر قابل توجهی به عنوان موانع تجاری سازی نوآوری‌های سازمان دارند. دستاوردهای این پژوهش می‌تواند مورد استفاده مشاورین شغلی و آموزشی مراکز آموزش فنی ‌و ‌حرفه‌ای به منظور راهنمایی و هدایت مربیان و کارآموزان مخترع و نوآور و سیاست‌گذاران و مدیران آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای جهت برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری قرار گیرد.fa_IR
dc.format.extent6847
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherفرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانfa_IR
dc.publisherThe Academy of Sciences of I. R. of Iranen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه آموزش مهندسی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIranian Journal of Engineering Educationen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22047/ijee.2019.147358.1573
dc.subjectتجاری‌سازیfa_IR
dc.subjectآموزش‌های مهارتیfa_IR
dc.subjectسازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کشورfa_IR
dc.subjectآموزش مهندسی در جهت توسعه پایدارfa_IR
dc.titleشناسایی موانع تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات مهندسان و کارآموزان حوزه‌ آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای کشورfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمی - پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدکتری مدیریت تکنولوژی، دانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مدیریت اجرایی، دانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.contributor.departmentدکتری تخصصی مدیریت آموزش عالی، دانشگاه دانشگاه شهید بهشتیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مدیریت صنعتی، دانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت مالی، دانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.citation.volume20
dc.citation.issue79
dc.citation.spage139
dc.citation.epage154


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد