مرور دوره 16, شماره 63 بر اساس عنوان

  • ارزیابی و تحلیل مهارتهای تفکر انتقادی دانشجویان رشته های مهندسی 

    امینی, محمد؛ مدنی, احمد؛ عسگرزاده, زهرا (فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran, 2014-11-22)
    رشد تفکر انتقادی و مهارتهای مرتبط با آن یکی از مهم‌ترین اهداف نظامهایآموزشی به ویژه دانشگاهها و مراکز آموزش‌عالی است. با توجه به چنین نقش وجایگاهی، در این پژوهش تلاش شده است که وضعیت مهارتهای تفکر انتقادیدر میان دانشجویان ...

  • تحلیل کاربرد و تأثیر منابع قدرت در موقعیتهای یادگیری آموزش عالی مهندسی 

    مهدی, رضا (فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran, 2014-11-22)
    موقعیت یادگیری یکی از مؤلفه های اصلی کیفیت آموزش و آموزش مهندسی است. برای دستیابی به کیفیت در آموزش‌عالی عوامل متعددی نظیر استاد، دانشجو، زمینه ملی، مدیریت دانشگاهی، برنامه درسی، کارکنان، منابع مالی و فیزیکی، روشها و ...

  • لزوم توجه دانشکده های مهندسی به علوم انسانی 

    گلشنی, مهدی (فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran, 2014-11-22)
    زمانی فکر می‌شد که علم و فناوری بر طرف کننده جمیع مشکلات بشری هستند و لذا، دانشگاهها توجه خود را صرفاً به حوزه‌های علم و فناوری معطوف می‌داشتند؛ وقوع دو جنگ جهانی در قرن بیستم این برداشت را تضعیف کرد و لذا، جهان غرب بعد ...

  • معرفی چارچوبی برای شناسایی و تحلیل خطای دانشجویان مهندسی در حل معادلات دیفرانسیل: مدل تحلیل خطای بافت 

    کریمی فردین پور, یونس (فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran, 2014-11-22)
    ریاضی در آموزش مهندسی جایگاه ویژه‌ای دارد. در این تحقیق ضمن بیان اهمیت توجه به آموزش مهندسی از بعد آموزش مدلسازی ریاضی، بر شناسایی و دسته‌بندی خطاهای دانشجویان در حل معادلات دیفرانسیل تأکید شده است. بدین منظور، برگه‌های  ...

  • نقش شناسائی شاخصهای ارزیابی فناوری در توسعه آموزش های مهندسی 

    شیخان, ناهید؛ بختیاری نژاد, فیروز (فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran, 2014-11-22)
    از ارکان اصلی سیاستهای تولید علم و توسعه فناوری یک کشور ارزیابی منظم فعالیتهای مربوط به آن است. سطح و میزان فعالیتهای فناوری را می‌توان برای یک کشور و در سطوح مختلف بین‌المللی، ملّی و برای مؤسسات فناور شامل پژوهشکده‌ها و ...

  • چشم انداز جهانی چالشهای آموزش و پژوهش مهندسی و توسعه پایدار 

    غفاری, محمد مهدی؛ ظهور, حسن (فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran, 2014-11-22)
    امروزه، مسائل مربوط به محیط زیست تقریباً بر تمام فعالیتهای انسانی، به‌ویژه در بخشهای تجارت و صنعت، تأثیرگذارند و در مرکز توجهات مردم، دولتها و حتی روابط بین‌الملل قرار دارند. اعلام سالهای 2005 تا 2014 به‌عنوان دهه آموزش ...