دوره 16, شماره 63
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
معرفی چارچوبی برای شناسایی و تحلیل خطای دانشجویان مهندسی در حل معادلات دیفرانسیل: مدل تحلیل خطای بافت
(فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran, 2014-11-22)ریاضی در آموزش مهندسی جایگاه ویژهای دارد. در این تحقیق ضمن بیان اهمیت توجه به آموزش مهندسی از بعد آموزش مدلسازی ریاضی، بر شناسایی و دستهبندی خطاهای دانشجویان در حل معادلات دیفرانسیل تأکید شده است. بدین منظور، برگههای ...
-
لزوم توجه دانشکده های مهندسی به علوم انسانی
(فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran, 2014-11-22)زمانی فکر میشد که علم و فناوری بر طرف کننده جمیع مشکلات بشری هستند و لذا، دانشگاهها توجه خود را صرفاً به حوزههای علم و فناوری معطوف میداشتند؛ وقوع دو جنگ جهانی در قرن بیستم این برداشت را تضعیف کرد و لذا، جهان غرب بعد ...
-
ارزیابی و تحلیل مهارتهای تفکر انتقادی دانشجویان رشته های مهندسی
(فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran, 2014-11-22)رشد تفکر انتقادی و مهارتهای مرتبط با آن یکی از مهمترین اهداف نظامهایآموزشی به ویژه دانشگاهها و مراکز آموزشعالی است. با توجه به چنین نقش وجایگاهی، در این پژوهش تلاش شده است که وضعیت مهارتهای تفکر انتقادیدر میان دانشجویان ...
-
تحلیل کاربرد و تأثیر منابع قدرت در موقعیتهای یادگیری آموزش عالی مهندسی
(فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran, 2014-11-22)موقعیت یادگیری یکی از مؤلفه های اصلی کیفیت آموزش و آموزش مهندسی است. برای دستیابی به کیفیت در آموزشعالی عوامل متعددی نظیر استاد، دانشجو، زمینه ملی، مدیریت دانشگاهی، برنامه درسی، کارکنان، منابع مالی و فیزیکی، روشها و ...
-
چشم انداز جهانی چالشهای آموزش و پژوهش مهندسی و توسعه پایدار
(فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran, 2014-11-22)امروزه، مسائل مربوط به محیط زیست تقریباً بر تمام فعالیتهای انسانی، بهویژه در بخشهای تجارت و صنعت، تأثیرگذارند و در مرکز توجهات مردم، دولتها و حتی روابط بینالملل قرار دارند. اعلام سالهای 2005 تا 2014 بهعنوان دهه آموزش ...
-
نقش شناسائی شاخصهای ارزیابی فناوری در توسعه آموزش های مهندسی
(فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran, 2014-11-22)از ارکان اصلی سیاستهای تولید علم و توسعه فناوری یک کشور ارزیابی منظم فعالیتهای مربوط به آن است. سطح و میزان فعالیتهای فناوری را میتوان برای یک کشور و در سطوح مختلف بینالمللی، ملّی و برای مؤسسات فناور شامل پژوهشکدهها و ...



