• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مدیریت اسلامی
    • دوره 26, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مدیریت اسلامی
    • دوره 26, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    چکیده انگلیسی

    (ندگان)پدیدآور
    قنبری خانقاه, قاسم
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    This research is intended to identify and assess the factors affecting Islamic brandy in Iranian industries in order to present a conceptual framework for attending the global markets. The research follows an exploratory combined method, conducted directly in two qualitative and quantitative phases. Interviewing 14 experts by profound semi-structured, academics scholars and professors of marketing, branding and Islamic branding fields through a combination of purposeful judgment and snowball sampling method, the researchers identified and categorized components of the Islamic branding and factors influencing it for achieving the research objectives. Then, in the quantitative phase, a descriptive survey method was employed and a researcher-made questionnaire was developed. The views and ideas of 328 marketing managers and experts were collected from 60 Islamic companies. The data was then analyzed by confirmatory factor analysis and LISREL software. The results of the research from interviewing the experts led to the identification of three main components including approaches, opportunities and challenges of the Islamic branding and the factors that affected it.
    کلید واژگان
    : Islamic branding
    Islamic market demands
    Islamic brand extension
    mental image

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2018-06-22
    1397-04-01
    ناشر
    دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام
    Imam Hussein University
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه جامع امام حسین (ع)

    شاپا
    2251-6980
    2645-5234
    URI
    https://im.ihu.ac.ir/article_203738.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/304088

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب