| dc.contributor.author | محمدی, مهدی | fa_IR |
| dc.contributor.author | حکاک, محمد | fa_IR |
| dc.contributor.author | نظرپوری, امیرهوشنگ | fa_IR |
| dc.contributor.author | موسوی, سید نجم الدین | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T06:31:22Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T06:31:22Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T06:31:22Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T06:31:22Z | |
| dc.date.issued | 2018-06-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1397-04-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2018-04-01 | en_US |
| dc.date.submitted | 1397-01-12 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | محمدی, مهدی, حکاک, محمد, نظرپوری, امیرهوشنگ, موسوی, سید نجم الدین. (1397). شناسایی مؤلفههای الگوی آموزش و تربیت اسلامی مدیران نهادی در ایران. فصلنامه مدیریت اسلامی, 26(2), 133-155. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2251-6980 | |
| dc.identifier.issn | 2645-5234 | |
| dc.identifier.uri | https://im.ihu.ac.ir/article_201942.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/304081 | |
| dc.description.abstract | <span lang="FA">امروزه نیروی انسانی مهمترین سرمایه سازمانی است و مدیران به دلیل جایگاه سازمانی و قدرت و نقش اساسی که در موفقیت یا شکست سازمان دارند، از اهمیت مضاعفی نسبت به دیگر سرمایههای انسانی برخوردارند. آموزش و بهسازی کارکنان اقدامی راهبردی است که در سطح فردی باعث ارزشمندی فرد، در سطح سازمانی باعث بهبود و توسعه سازمان و در سطح ملی و حتی فراملی منجر به افزایش بهرهوری و نتایج مترتب بعدی میشود؛ لذا میتوان گفت یکی از اقدامات زیربنایی که باعث کارامدی سازمانها میشود، ایجاد یا در اختیار گرفتن و توسعه پیوسته سرمایه انسانی از طریق آموزش و بهسازی آن است. ایفای رسالت آموزش و بهسازی در سازمان و اثربخشی آن مستلزم اتخاذ خطمشی و راهبردی مناسب، متناسب با مقتضیات سازمان است. در این پژوهش، که با هدف بررسی و مشخص کردن مؤلفههای الگوی آموزش و تربیت اسلامی مدیران نهادی (فرماندهان نواحی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) از طریق مصاحبه عمیق با خبرگان در حوزههای آموزش، تربیت، مدیریت و نیروهای مسلح انجام گرفته است، دادههای لازم استخراج شد و با روش تحلیل مضمون مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت 12 مؤلفه اصلی به همراه ویژگیهای آنها در سه بعد سختافزاری، نرمافزاری و مغزافزاری طبقهبندی شد. همچنین سه مؤلفه استاد، مربی و محتوا به عنوان محورهای اصلی در الگوی آموزش و تربیت اسلامی به دست آمد.</span><br /> <span lang="FA"> </span> | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام | fa_IR |
| dc.publisher | Imam Hussein University | en_US |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه مدیریت اسلامی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Scientific Journal of Islamic Management | en_US |
| dc.subject | تربیت | fa_IR |
| dc.subject | آموزش | fa_IR |
| dc.subject | مدیران نهادی | fa_IR |
| dc.subject | تحلیل مضمون | fa_IR |
| dc.title | شناسایی مؤلفههای الگوی آموزش و تربیت اسلامی مدیران نهادی در ایران | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری مدیریت منابع انسانی دانشگاه لرستان و پژوهشگر دانشکده مدیریت و برنامهریزی دانشگاه جامع امام حسین(ع) | fa_IR |
| dc.contributor.department | نویسنده مسئول: دانشیار دانشکده علوم اقتصادی و اداری دانشگاه لرستان | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار دانشکده علوم اقتصادی و اداری دانشگاه لرستان | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار دانشکده علوم اقتصادی و اداری دانشگاه لرستان | fa_IR |
| dc.citation.volume | 26 | |
| dc.citation.issue | 2 | |
| dc.citation.spage | 133 | |
| dc.citation.epage | 155 | |
| nlai.contributor.orcid | 0000-0002-6688-2072 | |