نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمحمدی, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorحکاک, محمدfa_IR
dc.contributor.authorنظرپوری, امیرهوشنگfa_IR
dc.contributor.authorموسوی, سید نجم الدینfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T06:31:22Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T06:31:22Z
dc.date.available1399-07-09T06:31:22Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T06:31:22Z
dc.date.issued2018-06-22en_US
dc.date.issued1397-04-01fa_IR
dc.date.submitted2018-04-01en_US
dc.date.submitted1397-01-12fa_IR
dc.identifier.citationمحمدی, مهدی, حکاک, محمد, نظرپوری, امیرهوشنگ, موسوی, سید نجم الدین. (1397). شناسایی مؤلفه‌های الگوی آموزش و تربیت اسلامی مدیران نهادی در ایران. فصلنامه مدیریت اسلامی, 26(2), 133-155.fa_IR
dc.identifier.issn2251-6980
dc.identifier.issn2645-5234
dc.identifier.urihttps://im.ihu.ac.ir/article_201942.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/304081
dc.description.abstract<span lang="FA">امروزه نیروی انسانی مهمترین سرمایه سازمانی است و مدیران به دلیل جایگاه سازمانی و قدرت و نقش اساسی که در موفقیت یا شکست سازمان دارند، از اهمیت مضاعفی نسبت به دیگر سرمایه‌های انسانی برخوردارند. آموزش و بهسازی کارکنان اقدامی راهبردی است که در سطح فردی باعث ارزشمندی فرد، در سطح سازمانی باعث بهبود و توسعه سازمان و در سطح ملی و حتی فراملی منجر به افزایش بهره‌وری و نتایج مترتب بعدی می‌شود؛ لذا می‌توان گفت یکی از اقدامات زیربنایی که باعث کارامدی سازمانها می‌شود، ایجاد یا در اختیار گرفتن و توسعه پیوسته سرمایه انسانی از طریق آموزش و بهسازی آن است. ایفای رسالت آموزش و بهسازی در سازمان و اثربخشی آن مستلزم اتخاذ خط‌مشی و راهبردی مناسب، متناسب با مقتضیات سازمان است. در این پژوهش، که با هدف بررسی و مشخص کردن مؤلفه­های الگوی آموزش و تربیت اسلامی مدیران نهادی (فرماندهان نواحی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) از طریق مصاحبه عمیق با خبرگان در حوزه‌های آموزش، تربیت، مدیریت و نیروهای مسلح انجام گرفته است، داده‌های لازم استخراج شد و با روش تحلیل مضمون مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت 12 مؤلفه اصلی به همراه ویژگیهای آ‌نها در سه بعد سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و مغزافزاری طبقه‌بندی شد. هم­چنین سه مؤلفه استاد، مربی و محتوا به عنوان محورهای اصلی در الگوی آموزش و تربیت اسلامی به دست آمد.</span><br /> <span lang="FA"> </span>fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه جامع امام حسین علیه السلامfa_IR
dc.publisherImam Hussein Universityen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه مدیریت اسلامیfa_IR
dc.relation.ispartofScientific Journal of Islamic Managementen_US
dc.subjectتربیتfa_IR
dc.subjectآموزشfa_IR
dc.subjectمدیران نهادیfa_IR
dc.subjectتحلیل مضمونfa_IR
dc.titleشناسایی مؤلفه‌های الگوی آموزش و تربیت اسلامی مدیران نهادی در ایرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت منابع انسانی دانشگاه لرستان و پژوهشگر دانشکده مدیریت و برنامه‌ریزی دانشگاه جامع امام حسین(ع)fa_IR
dc.contributor.departmentنویسنده مسئول: دانشیار دانشکده علوم اقتصادی و اداری دانشگاه لرستانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشکده علوم اقتصادی و اداری دانشگاه لرستانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشکده علوم اقتصادی و اداری دانشگاه لرستانfa_IR
dc.citation.volume26
dc.citation.issue2
dc.citation.spage133
dc.citation.epage155
nlai.contributor.orcid0000-0002-6688-2072


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد