طراحی چارچوب تبلیغات اجتماعی برای جلب کمکهای مردمی مبتنی بر الگوی دینی
(ندگان)پدیدآور
مسعودی پور, سعیدقاسمی, بهروز
نوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه بازاریابی بهعنوان دانشی فراتر از حوزه کسب و کار شناخته میشود. کاربست اصول و ابزارهای این رشته علمی در موضوعات غیر تجاری گسترش یافته است. یکی از این حوزهها استفاده از دانش بازاریابی در حل مسائل اجتماعی است که از آن با عنوان بازاریابی اجتماعی یاد میشود. به جرأت میتوان فقر و محرومیت را یکی از مهمترین معضلات جوامع انسانی دانست. رشتههای گوناگون علمی از ابعاد مختلف سعی کردهاند راهکارهایی برای این مسئله ارائه کنند. یکی از این رشتههای علمی که توانایی ارائه راه حل برای مسئله فقر دارد، بازاریابی اجتماعی است که تلاش میکند با استفاده از ابزارهای خود اقدام به جلب مشارکتهای عمومی و مردمی برای کمک به محرومین نماید. این پژوهش بهدنبال طراحی الگویی برای تبلیغات اجتماعی بهمنظور جلب کمکهای مردمی در حل مسئله فقر است. برای این کار با استفاده از روش تحلیل مضمون، همه آیات قرآن با کلیدواژه انفاق مورد بررسی قرار گرفت تا چارچوب تبلیغی قرآن در موضوع دعوت برای محرومان مشخص شود. در گام دوم با استفاده از شیوه تحلیل سلسله مراتبی به وزندهی و اولویتبندی ابعاد اقدام شد. در نهایت مشخص شد پرداختن به مؤلفههای دانشی و نگرشی برای دعوت به خیر و نیز پرداختن به نیت و چرایی رفتار بهعنوان دو مؤلفه اصلی محتوایی برای ساخت تبلیغات اجتماعی انفاق است.
کلید واژگان
بازاریابی اجتماعیتبلیغات اجتماعی سازمانهای خیریه
حل مسئله فقر
الگوی دینی برطرف کردن فقر
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2017-12-221396-10-01
ناشر
دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University
سازمان پدید آورنده
دانش آموخته دکتری مدیریت بازاریابی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایراننویسنده مسئول: استادیار گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
شاپا
2251-69802645-5234



