دوره 25, شماره 4

 

ارسال های اخیر

  • چکیده عربی 

    باقری مهیاری, غلامحسین (دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2017-12-22)
    تعرض الإستنباطات العقلیّات و إستنتاجها عن الآیات و الأحادیث أن یکون للعالم هدف و مسیرة التأریخ الکبیرة تحرّک إلی الصلاح و الکمال و المستقبل المنیر. إنّ هده الحرکة من رؤیة التعالیم الشیعیّة نحو ثبات المدینة الفاضلة العادلة ...

  • پیامدهای اخلاق کار اسلامی 

    صیادی تورانلو, حسین؛ ثقفی, سپیده (دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2017-12-22)
    هدف این پژوهش تببین پیامدهای اخلاق کار اسلامی در سازمان است و بدین منظور ابتدا با بررسی ادبیات تحقیق و مصاحبه با خبرگان دانشگاهی و حوزوی شهرستان کرمان پیامدهای اخلاق کار اسلامی در سازمان شناسایی گردید. پس از شناسایی پیامد‌ها، ...

  • چکیده انگلیسی 

    قنبری خانقاه, قاسم (دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2017-12-22)
    Rational deductions and inferences from the verses and traditions indicate that the universe is purposeful, and that the general procedure of the history is moving towards a clear, perfect, and cheerful future. From Shiite ...

  • مختصات یابی از تصویر مطلوب حکمرانی زمینه‌ساز ظهور 

    ظفری, حسین؛ پورعزت, علی اصغر؛ ذوالفقارزاده, محمد مهدی؛ همایون, محمد هادی (دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2017-12-22)
    استنباط­های عقلی و استنتاج از آیات و روایات نشان می­دهد که جهان هدف­مند است و کلان­روند تاریخ به سمت صلاح، کمال و آینده­ای روشن در حال حرکت است. از دید تعالیم شیعی، این حرکت به سمت  استقرار شهر عدل آرمانی مهدوی است و فرجام ...

  • بررسی اثر سبک زندگی اسلامی بر نگرش شغلی کارکنان 

    عظیمی, حسین؛ شاکرمی, نبی اله؛ اونق, فاطمه (دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2017-12-22)
    سبک زندگی کارکنان و تأثیر آن بر نگرش شغلی آن‌ها و شاخص‌های زیر‌مجموعه آن از قبیل (رضایت شغلی، وابستگی شغلی و تعهد سازمانی) از جمله مسائل مهم در کیفیت زندگی کاری به‌شمار می‌رود. این موضوع در جوامع اسلامی، زمانی اهمیت دو ...

  • طراحی چارچوب تبلیغات اجتماعی برای جلب کمک‌های مردمی مبتنی بر الگوی دینی 

    مسعودی پور, سعید؛ قاسمی, بهروز (دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2017-12-22)
    امروزه بازاریابی به‌عنوان دانشی فراتر از حوزه کسب و کار شناخته می­‌شود. کاربست اصول و ابزارهای این رشته علمی در موضوعات غیر تجاری گسترش یافته است. یکی از این حوزه­‌ها استفاده از دانش بازاریابی در حل مسائل اجتماعی است که ...

  • الگوی رهبری شهید سید مرتضی آوینی در فعالیتهای رسانه‌ای 

    صلواتیان, سیاوش؛ گودرزی, غلامرضا؛ حق وردی طاقانکی, میثم (دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2017-12-22)
    الگوی رهبری شهید سید مرتضی آوینی از جمله تجربیاتی است که پس از انقلاب اسلامی در عرصۀ سازمانهای رسانه‌ای در دست است. دستیابی به این الگو می‌تواند پیش‌قدمی برای دستیابی به الگوی رهبری بومی سازمانهای رسانه‌ای باشد. هدف این ...

  • طراحی الگوی چند سطحی عقلانیت در سازمان با رویکرد اسلامی 

    آذر, عادل؛ مقبل باعرض, عباس؛ نقی پور فر, ولی الله؛ نیسی, عبدالحسین (دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2017-12-22)
    عقلانیت، یکی از پیچیده‌ترین و مهم‌ترین مباحث معرفت‌شناسی است. در مورد عقلانیت و مفاهیم مرتبط با آن آثار و نوشته‌های زیادی وجود دارد. با این وجود عقلانیت و شاخص‌های تعقل صحیح همواره مورد بحث و مناقشه بوده و هست و احتمالا ...

  • سخن سردبیر 

    مقیمی, سید محمد (دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2017-12-22)
    یکی از گونه‌های تمایز مدیریت اسلامی با مدیریت مغرب زمین، عوامل تعیین‌کننده و اثرگذار در فرایند تصمیم‌گیری مدیران است. در نظریه‌های تصمیم‌گیری مدیریت غربی که بر عقلانیت و عقلانیت محدود مبتنی است، اتکا به داده‌ها و تمرکز بر ...