عوامل مؤثر بر پذیرش سیستم سفارش غذای آنلاین از دیدگاه مشتریان
(ندگان)پدیدآور
خدادادحسینی, سید حمیداسداللّهی, محمدرضانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
درحالیکه تجارت الکترونیک بهسرعت در حال رشد است صنعت غذا نیز جایگاه خود را در این محدوده در حال رشد پیداکرده است. امروزه با مطرحشدن الگوهای جدید کسبوکار، تعاریف سنتی بازاریابی دگرگونشده است. بازاریابی یکی از سیستمهای سازمانی و یا یکی از مهمترین فرآیندهای سازمانهای تجاری در جهت دستیابی به اهداف و ارضای نیازهای مصرفکنندگان است ازاینرو تحولات عصر ارتباطات در قالب تأثیرات ناشی از توسعهی تجارت الکترونیک موجب تغییرات چشمگیری در بازاریابی شده است. هدف اصلی از انجام این پژوهش بررسی نگرش مصرفکنندگان رستورانها در خصوص خرید اینترنتی غذا است. در خصوص جمعآوری دادهها از مصاحبههای تخصصی بهمنظور احصاء سایر عوامل یا شاخصهایی که در مبانی نظری کمتر به آن اشارهشده و پرسشنامه بهمنظور نظرسنجی از جامعه آماری هدف تهیهشده است. این پرسشنامه شامل 33 سؤال است. تعداد نمونه آماری 384 نفر است. برای تجزیهوتحلیل دادههای این تحقیق از مدل یابی معادلات ساختاری استفاده میگردد. نتیجه فرضیههای پژوهش نشان داد 6 فرضیه تائید یک فرضیه نیز رد شد. فرضیههای مربوط به تأثیر معنادار و مثبت آسانی روند سفارش، سودمند بودن ادراکشده، نوآوریها، ترفیعات و اعتماد در سفارش غذای آنلاین بر نگرش مصرفکنندگان نسبت به سفارش غذای آنلاین و همچنین اثر نگرش مصرفکنندگان نسبت به سفارش غذای آنلاین بر رفتار مصرفکننده مورد تأیید قرار گرفتند و فرضیه مربوط به تأثیر عوامل بیرونی بر نگرش مصرفکننده نسبت به سفارش غذای آنلاین مورد تأیید قرار نگرفته است.
کلید واژگان
نگرش مصرف کنندهخرید آنلاین
رفتار مصرف کننده
سیستم سفارش غذای آنلاین
شماره نشریه
23تاریخ نشر
2018-05-221397-03-01
ناشر
دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University
سازمان پدید آورنده
استاد، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران.کارشناس ارشد، مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران
شاپا
1735-112X2538-2527




