نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorخدادادحسینی, سید حمیدfa_IR
dc.contributor.authorاسداللّهی, محمدرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T06:28:32Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T06:28:32Z
dc.date.available1399-07-09T06:28:32Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T06:28:32Z
dc.date.issued2018-05-22en_US
dc.date.issued1397-03-01fa_IR
dc.date.submitted2018-09-01en_US
dc.date.submitted1397-06-10fa_IR
dc.identifier.citationخدادادحسینی, سید حمید, اسداللّهی, محمدرضا. (1397). عوامل مؤثر بر پذیرش سیستم سفارش غذای آنلاین از دیدگاه مشتریان. مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند, 6(23), 175-212. doi: 10.22054/ims.2018.8855fa_IR
dc.identifier.issn1735-112X
dc.identifier.issn2538-2527
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22054/ims.2018.8855
dc.identifier.urihttp://ims.atu.ac.ir/article_8855.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/303070
dc.description.abstractدرحالی‌که تجارت الکترونیک به‌سرعت در حال رشد است صنعت غذا نیز جایگاه خود را در این محدوده در حال رشد پیداکرده است. امروزه با مطرح‌شدن الگوهای جدید کسب‌وکار، تعاریف سنتی بازاریابی دگرگون‌شده است. بازاریابی یکی از سیستم‌های سازمانی و یا یکی از مهم‌ترین فرآیندهای سازمان‌های تجاری در جهت دستیابی به اهداف و ارضای نیازهای مصرف‌کنندگان است ازاین‌رو تحولات عصر ارتباطات در قالب تأثیرات ناشی از توسعه‌ی تجارت الکترونیک موجب تغییرات چشمگیری در بازاریابی شده است. هدف اصلی از انجام این پژوهش بررسی نگرش مصرف‌کنندگان رستوران‌ها در خصوص خرید اینترنتی غذا است. در خصوص جمع‌آوری داده‌ها از مصاحبه‌های تخصصی به‌منظور احصاء سایر عوامل یا شاخص‌هایی که در مبانی نظری کمتر به آن اشاره‌شده و پرسشنامه به‌منظور نظرسنجی از جامعه آماری هدف تهیه‌شده است. این پرسشنامه شامل 33 سؤال است. تعداد نمونه آماری 384 نفر است. برای تجزیه‌وتحلیل داده‌های این تحقیق از مدل یابی معادلات ساختاری استفاده می‌گردد. نتیجه فرضیه‌های پژوهش نشان داد 6 فرضیه تائید یک فرضیه نیز رد شد. فرضیه‌های مربوط به تأثیر معنادار و مثبت آسانی روند سفارش، سودمند بودن ادراک‌شده، نوآوری‌ها، ترفیعات و اعتماد در سفارش غذای آنلاین بر نگرش مصرف‌کنندگان نسبت به سفارش غذای آنلاین و همچنین اثر نگرش مصرف‌کنندگان نسبت به سفارش غذای آنلاین بر رفتار مصرف‌کننده مورد تأیید قرار گرفتند و فرضیه مربوط به تأثیر عوامل بیرونی بر نگرش مصرف‌کننده نسبت به سفارش غذای آنلاین مورد تأیید قرار نگرفته است.fa_IR
dc.format.extent968
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofمطالعات مدیریت کسب و کار هوشمندfa_IR
dc.relation.ispartofIT Management Studiesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22054/ims.2018.8855
dc.subjectنگرش مصرف کنندهfa_IR
dc.subjectخرید آنلاینfa_IR
dc.subjectرفتار مصرف کنندهfa_IR
dc.subjectسیستم سفارش غذای آنلاینfa_IR
dc.titleعوامل مؤثر بر پذیرش سیستم سفارش غذای آنلاین از دیدگاه مشتریانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران.fa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد، مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهرانfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue23
dc.citation.spage175
dc.citation.epage212


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد