• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
    • دوره 3, شماره 12
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
    • دوره 3, شماره 12
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    عوامل کلیدی موفقیت پیاده سازی سیستم مدیریت فرایند کسب و کار

    (ندگان)پدیدآور
    روحانی, سعیدزارع رواسان, احددیلمی, هما
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    654.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    ‎ با رشد سازمان ها و پیچیده شدن فرآیندهای کسب­و­کار، مدیریت و کنترل آن­ها از اهمیت بیشتری نسبت به قبل برخوردار می­باشد. بر این مبنا داشتن یک رویکرد مدیریت فرایند کسب­و­کار قوی در سازمان­ها، حائز اهمیت است. از آنجا که سیستم­های مدیریت فرآیندهای کسب­و­کار، سیستم­هایی الکترونیکی هستند که برای پشتیبانی، نظارت و مدیریت فرآیندها و فعالیت­های مختلف سازمان استفاده می­شوند، بنابراین به منظور جلوگیری از اتلاف منابع ارزشمند در پیاده­سازی سیستم مدیریت فرایند کسب­وکار و مهم­تر از آن حفظ سازمان در برابر مخاطرات احتمالی پیاده­سازی این سیستم، لازم است قبل از هر اقدامی، از عواملی که در پیاده­سازی آن ضروری است، آگاهی کامل داشته باشیم. بدین منظور پژوهش حاضر با هدف ارائه مدل "عوامل کلیدی موفقیت پیاده­سازی سیستم مدیریت فرایند کسب­وکار" انجام گرفته است. بر این ­اساس، در ابتدا، 34 عامل کلیدی شناسایی شده و در قالب پرسشنامه، به منظور تعیین اهمیت و اولویت آنها در میان اعضای جامعه آماری تحقیق توزیع گردید. جامعه آماری این پژوهش، شامل مدیران و کارشناسان، تامین­کننده و پیاده­­کنندگان فناوری اطلاعاتی هستند که در زمینه مشاوره و یا پیاده‌سازی سیستم مدیریت فرایند کسب‏وکار دارای سابقه اجرایی پژوهشی حداقل 3 ساله می‌باشند که 128 پرسشنامه معتبر از این خبرگان جمع آوری شده است. در نهایت با استفاده از روش تحلیل عاملی اکتشافی، 27 عامل کلیدی استخراج و در پنج گروه "مدیریتی"، "سازمانی"، "فرایندی"، "انسانی" و "فنی" به ترتیب اولویت و اهمیت قرار گرفتند. مدل حاصل از این پژوهش می­تواند به تامین­کنندگان و بکارگیرندگان سیستم مدیریت فرایند کسب­وکار جهت موفقیت در روند پیاده­سازی این سیستم و مقابله با بحران­های احتمالی یاری رساند.
    کلید واژگان
    مدیریت فرایند کسب و کار
    سیستم مدیریت فرایند کسب وکار
    عوامل کلیدی موفقیت سیستم مدیریت فرایند کسب وکار

    شماره نشریه
    12
    تاریخ نشر
    2015-08-23
    1394-06-01
    ناشر
    دانشگاه علامه طباطبائی
    Allameh Tabataba’i University
    سازمان پدید آورنده
    استادیار، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران
    دانشجوی دکتری مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی
    کارشناس ارشد مهندسی فناوری اطلاعات، دانشگاه مهرالبرز تهران

    شاپا
    1735-112X
    2538-2527
    URI
    http://ims.atu.ac.ir/article_1960.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/303003

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب