شناسایی موانع اجرایی شدن ماده 81 قانون مدیریت خدمات کشورى در راستای ارزشیابی عملکرد کارکنان ادارة پست قزوین
(ندگان)پدیدآور
رحمانی, حامدبیگی مقدم, فرشتهاصغری, حرمتنوع مدرک
Textتوصیفی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در فصل یازدهم و در ماده 81 قانون مدیریت خدمات کشوری تأکید صریح بر پیادهسازی نظام مدیریت عملکرد و سنجش عملکرد دستگاههای دولتی دارد. در پژوهش حاضر سعی شود به موانع اجرایی شدن ماده 81 در ادارة پست استان قزوین پرداخته شود. برای شناسایی موانع ابتدا پیشینه پژوهش و سپس وضعیت فعلی ادارة پست مورد بررسی قرار گرفت و از روش تحلیل مضمون (تم) جهت تجزیه و تحلیل دادهها و برای غربالگری از نرخ روایی محتوا و درنهایت شناسایی موانع استفاده شده است. در این پژوهش روش گردآوری دادهها استفاده از مصاحبه با کارشناسان و خبرگان ادارة پست قزوین و توزیع پرسشنامه نرخ روایی محتوا است. برای استخراج موانع از کدگذاری باز و محوری و نهایتاً برای اعتبارسنجی از نرخ روایی محتوا و از توزیع پرسشنامه و مصاحبه با 14 خبره در ادارة پست استفاده شد. نتایج به دست آمده نشان داد موانعی که بیشترین تکرار و ضریب نرخ روایی را دارند و بهعنوان اصلیترین موانع هستند عبارت از: عدم دسترسی و اعمالنظر مشتریان در نمره ارزشیابی، ضعف در دقت و تعصبات ارزیاب، ارزیابی کلیة کارمندان با هر ردة شغلی در یک دستهبندی، کمتوجهی کارمندان به نمرة ارزشیابی، یک مرحلهای بودن ارزشیابی، عدم آشنایی ارزیابان با شیوههای مناسب ارزشیابی بودند.
کلید واژگان
ارزشیابی عملکردکارت امتیازی متوازن
تحلیل مضمون
موانع اجرایی شدن ماده 81
اداره امور عمومی
شماره نشریه
226تاریخ نشر
2019-03-211398-01-01
ناشر
دانـشـگـاه پــیــام نـــورPayame Nour University
سازمان پدید آورنده
استادیار گروه مدیریت دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد قزوین، ایرانکارشناس ارشد مدیریت دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحدقزوین، قزوین، ایران
استادیار گروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران.
شاپا
2322-522X2538-600X




