• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مهندسی حمل و نقل
    • دوره 5, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مهندسی حمل و نقل
    • دوره 5, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مسیریابی هوشمند اکیپ های امدادی با استفاده از الگوریتم تئوری بازیها نمونه موردی: شهر سمنان

    (ندگان)پدیدآور
    پدیدآور نامشخص
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.646 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی - پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    کاهش زمان نقل و انتقال، منجر به افزایش سطح خدمات دهی به شهروندان و جلب رضایت آنان می شود. این امر در بخش امدادرسانی و در مواقع بحرانی به شکل پررنگ تری نمود می یابد. به این منظور، استفاده از هوش مصنوعی و اصلاح الگوریتم های مسیریابی نوین، و بومی سازی آن در بخش شهری با توجه به وسعت و گستردگی شهرها، می تواند در ساماندهی  مدیریت شهری و امدادرسانی، کارآمد باشد. در این تحقیق هدف بر آنست تا ضمن نگاهی به الگوریتم های مورد بهره برداری در مسیریابی، از جمله ژنتیک و کلونی مورچه و توجه به وسعت شهر، مطالعه ای به منظور بهینه سازی مسیریابی با استفاده از الگوریتم تئوری بازیها در نرم افزار  ArcGis، صورت گیرد. برنامه های مسیریابی با الگوریتم های ژنتیک، کلونی مورچه و تئوری بازیها، در نرم افزار ArcGis فراخوانی و سپس برای مسیریابی، استفاده شدند. نتایج نشان داند که در وهله اول، نبود پایگاه اطلاعات مکانی مشترک بین سازمانهای امدادی، باعث می شود خدمات رسانی آنها در کمترین زمان، امکان پذیر نباشد و در صورت ایجاد پایگاه اطلاعات مکانی و استفاده از آن، با توجه به وسعت کم شهر مورد مطالعه یعنی سمنان، زمان دستیابی به مسیر بهینه توسط ArcGis با استفاده از الگوریتم تئوری بازیها، در مقایسه با استفاده از سایر الگوریتم ها، کوتاه تر باشد، به نحوی که این زمان برای تئوری ژنتیک، کلونی مورچه و تئوری بازیها به ترتیب 27/0، 23/0 و 19/0 میلی ثانیه محاسبه شد. زمان رسیدن به محل حادثه توسط گروه های امدادی با استفاده از مسیریابی انجام شده توسط برنامه ArcGis نیز با الگوریتم ژنتیک، کلونی مورچه و تئوری بازیها به ترتیب 3 دقیقه و 5 ثانیه، 3 دقیقه و 15 ثانیه و 2 دقیقه و 42 ثانیه به دست آمد.
    کلید واژگان
    هوش مصنوعی
    مسیریابی
    الگوریتم ژنتیک
    الگوریتم کلونی مورچه
    الگوریتم تئوری بازیها

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2013-09-23
    1392-07-01
    ناشر
    پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسه
    Parseh Designers Transportation Research Institute

    شاپا
    2008-6598
    URI
    http://jte.sinaweb.net/article_5618.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/297623

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب