نمایش مختصر رکورد

dc.date.accessioned1399-07-09T06:12:27Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T06:12:27Z
dc.date.available1399-07-09T06:12:27Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T06:12:27Z
dc.date.issued2013-09-23en_US
dc.date.issued1392-07-01fa_IR
dc.date.submitted2013-02-04en_US
dc.date.submitted1391-11-16fa_IR
dc.identifier.citation(1392). مسیریابی هوشمند اکیپ های امدادی با استفاده از الگوریتم تئوری بازیها نمونه موردی: شهر سمنان. فصلنامه مهندسی حمل و نقل, 5(1), 19-32.fa_IR
dc.identifier.issn2008-6598
dc.identifier.urihttp://jte.sinaweb.net/article_5618.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/297623
dc.description.abstractکاهش زمان نقل و انتقال، منجر به افزایش سطح خدمات دهی به شهروندان و جلب رضایت آنان می شود. این امر در بخش امدادرسانی و در مواقع بحرانی به شکل پررنگ تری نمود می یابد. به این منظور، استفاده از هوش مصنوعی و اصلاح الگوریتم های مسیریابی نوین، و بومی سازی آن در بخش شهری با توجه به وسعت و گستردگی شهرها، می تواند در ساماندهی  مدیریت شهری و امدادرسانی، کارآمد باشد. در این تحقیق هدف بر آنست تا ضمن نگاهی به الگوریتم های مورد بهره برداری در مسیریابی، از جمله ژنتیک و کلونی مورچه و توجه به وسعت شهر، مطالعه ای به منظور بهینه سازی مسیریابی با استفاده از الگوریتم تئوری بازیها در نرم افزار  ArcGis، صورت گیرد. برنامه های مسیریابی با الگوریتم های ژنتیک، کلونی مورچه و تئوری بازیها، در نرم افزار ArcGis فراخوانی و سپس برای مسیریابی، استفاده شدند. نتایج نشان داند که در وهله اول، نبود پایگاه اطلاعات مکانی مشترک بین سازمانهای امدادی، باعث می شود خدمات رسانی آنها در کمترین زمان، امکان پذیر نباشد و در صورت ایجاد پایگاه اطلاعات مکانی و استفاده از آن، با توجه به وسعت کم شهر مورد مطالعه یعنی سمنان، زمان دستیابی به مسیر بهینه توسط ArcGis با استفاده از الگوریتم تئوری بازیها، در مقایسه با استفاده از سایر الگوریتم ها، کوتاه تر باشد، به نحوی که این زمان برای تئوری ژنتیک، کلونی مورچه و تئوری بازیها به ترتیب 27/0، 23/0 و 19/0 میلی ثانیه محاسبه شد. زمان رسیدن به محل حادثه توسط گروه های امدادی با استفاده از مسیریابی انجام شده توسط برنامه ArcGis نیز با الگوریتم ژنتیک، کلونی مورچه و تئوری بازیها به ترتیب 3 دقیقه و 5 ثانیه، 3 دقیقه و 15 ثانیه و 2 دقیقه و 42 ثانیه به دست آمد.fa_IR
dc.format.extent1685
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهfa_IR
dc.publisherParseh Designers Transportation Research Instituteen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه مهندسی حمل و نقلfa_IR
dc.relation.ispartofQuarterly Journal of Transportation Engineeringen_US
dc.subjectهوش مصنوعیfa_IR
dc.subjectمسیریابیfa_IR
dc.subjectالگوریتم ژنتیکfa_IR
dc.subjectالگوریتم کلونی مورچهfa_IR
dc.subjectالگوریتم تئوری بازیهاfa_IR
dc.titleمسیریابی هوشمند اکیپ های امدادی با استفاده از الگوریتم تئوری بازیها نمونه موردی: شهر سمنانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی - پژوهشیfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue1
dc.citation.spage19
dc.citation.epage32


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد