مرور دوره 5, شماره 1 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 7 از 7
-
مسیریابی هوشمند اکیپ های امدادی با استفاده از الگوریتم تئوری بازیها نمونه موردی: شهر سمنان
(پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2013-09-23)کاهش زمان نقل و انتقال، منجر به افزایش سطح خدمات دهی به شهروندان و جلب رضایت آنان می شود. این امر در بخش امدادرسانی و در مواقع بحرانی به شکل پررنگ تری نمود می یابد. به این منظور، استفاده از هوش مصنوعی و اصلاح الگوریتم های ...
-
تحلیل تغییرات تقاضا و اثرات آن در طراحی شبکه تغذیهکننده چندطریقهای
(پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2013-09-23)یکی از راههای افزایش تمایل به استفاده از حمل و نقل همگانی، هماهنگی بیشتر بین طریقههای سرویس دهنده و یکپارچگی شبکه است. استفاده از طریقههای انبوهبر، زمانی توجیه پذیر است که تقاضای مناسب آنها به نحو مقتضی با استفاده از ...
-
تحلیل سطوح مختلف انتقالپذیری مدلهای انتخاب وسیله (نمونه موردی: سفرهای با هدف خرید)
(پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2013-09-23)در سالهای اخیر برنامهریزی حمل و نقل، تأکید بیشتری بر حمایت از روشهایی داشته که هزینه مطالعات مربوطه را به حداقل برساند. برخی پژوهشگران استفاده از مدل پرداخت شده در یک شهر را برای بررسی رفتار سفر در شهر دیگر به عنوان یک ...
-
بررسی تأثیرات دما و فیلر آهک هیدراته در مقاومت شیارشدگی مخلوطهای آسفالتی
(پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2013-09-23)شیارشدگی1 از جمله خرابیهای عمدهای است که در روسازیهای آسفالتی رخ میدهد. این خرابی با افزایش تردد وسایل نقلیه سنگین به ویژه در نواحی گرمسیر، مشکلات زیادی ایجاد میکند. یکی از روشهای اساسی برای افزایش پایداری مخلوط آسفالتی ...
-
تخصیص لکوموتیو و زمانبندی قطارهای باری در راه آهن ایران
(پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2013-09-23)مسأله تخصیص لکوموتیو و زمانبندی حرکت قطارهای باری، از جمله مهمترین مسائل برنامهریزی در راهآهن است که به دلیل هزینه زیاد ناشی از جابجاییهای غیرضروری لکوموتیو و هزینههای ناشی از تأخیر قطارهای باری، حل آن ها بهطور همزمان ...
-
یادداشت پژوهشی تحلیل تأثیر سازمان فضایی شهر بر نظام حملونقل درون شهری (مطالعه موردی: شهر رشت)
(پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2013-09-23)متغیرهای موجود در سازمان فضایی شهر، بر نحوه آمدوشد شهروندان تأثیرات متقابلی دارند. نبود فرآیند برنامه ریزی برای تحلیل این متغیرها باعث افزایش زمان، فاصله، هزینه ها و استفاده زیاد از خودروی شخصی برای دسترسی به کارکردهای ...
-
برنامه ریزی راهبردی حمل و نقل پایدار شهری در کلانشهرهای ایران (مطالعه موردی: شهر مشهد)
(پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2013-09-23)امروزه یکی از مهم ترین چالش های پیش روی کلانشهرهای ایران مسئله حمل و نقل درون شهری است. فقدان برنامه ریزی راهبردی برای سامانه های حمل و نقل شهری علاوه براین که موجب تکرار سرمایه گذاری های مشترک در زیرساخت های جامعه می شود، ...



