مرور دوره 7, شماره 3 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 8 از 8
-
ارائه مدل بهینه تعمیر و نگهداری روسازی با در نظر گرفتن هزینه کاربران برای ایران
(پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2016-03-20)سیستم مدیریت روسازی، روش و یا عملکردی ایجاد میکند که مدیران از آن در هدایت و کنترل منابع خود در جهت کاهش هزینهها استفاده میکنند. در این بین، استفاده بهینه از فعالیتهای بهسازی، نقش قابل توجهی در کاهش هزینههای مدیریت ...
-
ارائه یک سیستم دستیار راننده مبتنی بر ارتباطات بین خودرویی با استفاده از منطق فازی
(پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2016-03-20)در این مقاله با بهرهگیری از امکان ارتباطات بینخودرویی، یک سیستم ایمنی کمک راننده براساس منطق فازی طراحی شدهاست. در این سیستم پیشنهادی، هر خودرو اطلاعاتی مانند سرعت، چگالی ودرجه تخطی راننده را از خودروهای همسایه با ...
-
ارزیابی آزمایشگاهی حساسیت رطوبتی و پتانسیل شیار شدگی مخلوط های آسفالتی نیمه گرم
(پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2016-03-20)در راستای حفظ محیط زیست و کاهش مصرف انرژی استفاده از تکنولوژی آسفالت نیمه گرم در سال های اخیر به طور چشمگیری افزایش یافته است. تکنولوژی های مختلفی برای ساخت آسفالت نیمه گرم وجود دارد. در این مقاله نانو ماده زایکوترم به ...
-
اندازه گیری نرخ جذب سفر محدوده مرکزی شهر اصفهان در مقایسه با استاندارد ITE، به منظور حذف کاربریهای جاذب سفرهای ناسازگار با نقش محدوده
(پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2016-03-20)دسته ای از کاربریهای محدوده مرکزی شهر اصفهان به دلیل ناسازگاری با کاربریهای همجوار خود و نقش محدوده، اثرات مهمی بر میزان ترافیک و سفرسازی این محدوده دارند. مقاله حاضر با هدف تعیین کاربریهای موثر بر میزان سفرسازی محدوده ...
-
روشی برای برآورد ترکیب جمعیت شهری با استفاده از برنامهریزی ریاضی بهمنظور برآورد تقاضای سفر
(پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2016-03-20)مطالعات حملونقل، به دادههای جزئی و جامعی از مشخصات اقتصادی- اجتماعی و سفرهای خانوارهای محدوده موردمطالعه نیاز دارد؛ اما در آمارگیری مبدأ- مقصد، این دادهها تنها برای نمونه کوچکی از خانوارها گردآوری میشود. لذا، ضروری است ...
-
شناسایی سیاست های موثر بر سیستم اشتراک دوچرخه در شهر تهران
(پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2016-03-20)بهبود وضعیت دوچرخه سواری و تشویق به استفاده از آن به عنوان یک شیوه حمل و نقلی دوستدار محیط زیست به عنوان یکی از سیاست های مدیریت تقاضای حمل و نقل قابل طرح در شهر تهران مطرح گردیده است. این مطالعه از طریق اطلاعات حاصل از ...
-
مدل ارزیابی شدت تصادفات در میدانها (مطالعه موردی شهر تهران)
(پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2016-03-20)در این مقاله، شدت 661 تصادف در 16 میدان شهر تهران در دو سال 1391 و 1392 بهمنظور پیدا کردن عوامل مؤثر بر شدت تصادفات و جراحات حاصل از آن و ارتباط این عوامل با دانش علمی موجود با استفاده از مدل رگرسیون لجستیک1 و رگرسیون ...
-
مسأله مسیریابی وسایل نقلیه باز با در نظر گرفتن رضایت رانندگان: الگوریتم تکاملی چند هدفه بر مبنای تجزیه
(پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2016-03-20)در این مقاله، یک مدل مسیریابی وسایل نقلیه باز جدید با دو هدف متمرکز بر حداکثر کردن رضایت توزیع کنندگان و حداقل کردن اندازه ناوگان به طور همزمان ارایه میشود. با توجه به دنیای واقعی، با توجه به خصوصی بودن توزیعکنندگان، ...



