• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مهندسی حمل و نقل
    • دوره 7, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مهندسی حمل و نقل
    • دوره 7, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارائه مدل بهینه تعمیر و نگهداری روسازی با در نظر گرفتن هزینه کاربران برای ایران

    (ندگان)پدیدآور
    فخری, منصورآلاله, محمدادریسی, علی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.795 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی - پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    سیستم مدیریت روسازی، روش و یا عملکردی ایجاد می‏کند که مدیران از آن در هدایت و کنترل منابع خود در جهت کاهش هزینه‌ها استفاده می‌کنند. در این بین، استفاده بهینه از فعالیت‌های بهسازی، نقش قابل توجهی در کاهش هزینه‌های مدیریت راه دارد. در این پژوهش، یک مدل برای بهینه کردن فعالیت‌های تعمیر و نگهداری راه ارائه می‌شود و دو تابع هدف به طور هم زمان بهینه می شوند. دو تابع هدف مورد نظر در مدل عبارتند از: 1)کمینه کردن هزینه‌ کاربران راه 2) کمینه کردن هزینه‌ مدیریت راه. از مدل تحقیق، برای بهسازی روسازی محور بوئین زهرا - ساوه استفاده شده و پیش‌بینی عملکرد روسازی با استفاده از فرآیند تصمیم‌گیری مارکوف صورت گرفته است. بر اساس جواب بهینه مدل، به ترتیب کل هزینه مدیریت راه و کاربران راه، 5/21 و 13534میلیارد ریال به‌دست آمده است که نشان می دهد هزینه‌های کاربران راه در برابر هزینه‌های مدیریت راه، بسیار بیشتر است. بنابراین در تصمیم‌گیری‌های مدیریتی، باید این هزینه هنگفت مورد توجه قرار گیرد. همچنین نتایج مدل نشان می‌دهند فعالیت‌های پیشگیرانه نسبت به روکش آسفالتی، در کاهش هزینه‌های کاربران (بر واحد هزینه) بیشتر موثر است و مقدار هزینه‌های بهسازی در سال‌های اولیه دوره برنامه‌ریزی، تاثیر بسیار زیادی در کل هزینه‌های بهسازی مدیریت راه دارند. بنابراین مدیریت مذکور باید در سال‌های اولیه دوره برنامه‌ریزی، بودجه مناسب و کافی برای طرح‌های بهسازی اختصاص دهد.
    کلید واژگان
    نگهداری راه
    هزینه کاربران
    فرآیند تصمیم‌گیری مارکوف

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2016-03-20
    1395-01-01
    ناشر
    پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسه
    Parseh Designers Transportation Research Institute
    سازمان پدید آورنده
    دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، تهران، ایران
    دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، تهران، ایران
    دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، تهران، ایران

    شاپا
    2008-6598
    URI
    http://jte.sinaweb.net/article_16163.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/297862

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب