مرور دوره 5, شماره 2 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 7 از 7
- 
ایجاد سیستم پشتیبانی از تصمیم فازی در مدیریت و برنامهریزی اقدامات ایمنسازی راه (پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2013-12-22)هدف از ارایه این تحقیق ایجاد یک سیستم پشتیبانی از تصمیم فازی (FDSS) است که در آن از اطلاعات گذشته سازمانها و دستگاههای اجرایی مختلف در زمینه اقدامات انجام شده در هر یک از استانهای کشور، در جهت کاهش سوانح و تلفات ترافیکی، ...
 
- 
یادداشت پژوهشی مقایسه تثبیت کننده های آهک، سیمان و CBR PLUS برای تثبیت خاک رس (پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2013-12-22)به دلیل کاهش شدید مقاومت و قابلیت تورم در حضور آب، خاک رس یکی از خاکهای مسئله دار در راهسازی می باشد. با این حال، درخیلی از مناطق، خاک رس تشکیل دهنده اصلی خاکهای بسترراه می باشد. یکی از راهکارهای کاهش مشکلات مربوط به خاک ...
 
- 
طراحی و شبیه سازی شبکه تغذیه ترکشن راه آهن شهری همراه با روش عددی برای تسریع حل معادلات وتضمین همگرایی (پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2013-12-22)در این مقاله به اصول طراحی نرم افزار شبیه ساز شبکة تراکشن راه آهن شهری، به منظور تعیین محل پستهای یکسوساز، تأیید ظرفیت واحدهای یکسوساز، انتخاب کابل فیدر و سطح مقطع هادی شبکه تراکشن و همچنین تأیید ظرفیت ترانسفورماتور اصلی ...
 
- 
تعیین عوارض بهینه مالکیت و عوارض استفاده از خودرو با رویکرد کمینه کردن هزینههای بیرونی: مطالعه موردی شهر تهران (پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2013-12-22)رشد بیرویه وسایل نقلیه در چند سال اخیر باعث افزایش هزینههای بیرونی حمل و نقل در معابر شهری شده است. تعیین ساختار بهینه عوارض خودرو یکی از راههای افزایش رفاه اجتماعی و کنترل هزینههای بیرونی حمل و نقل است. هدف این تحقیق، ...
 
- 
بهینه سازی طرح اختلاط دوغاب سیمانی بر پایه مطالعات آزمایشگاهی (مطالعه موردی تزریق آببند تونل کرج-تهران) (پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2013-12-22)هر چند امروزه به منظور بهبود ویژگیهای دوغاب، تنوع گستردهای از مصالح مختلف بکار میرود، اما ارایه طرح اختلاط مناسب دوغاب به علت نبود پایههای نظری، معمولاً براساس تجربه صورت میگیرد. هدف از این تحقیق انجام مطالعات آزمایشگاهی ...
 
- 
تحلیل دینامیکی پارامترهای موثر در مطلوبیت کریدورهای ترانزیت ریلی بار؛ مطالعه موردی محور سرخس – بندر عباس (پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2013-12-22)در سالهای اخیر ترانزیت ریلی در ایران با سرعت اندکی رشد کرده است. در حال حاضر بیش از 90 درصد ترانزیت عبوری از خاک ایران به وسیله حمل و نقل جادهای صورت میگیرد و این وضعیت با سیاستهای کلان کشور در حوزه حمل و نقل و به ویژه ...
 
- 
یادداشت پژوهشی بررسی میدانی عملیات بهسازی به روش بازیاف تسرد درجا با قیرامولسیون مراحل مطالعات، اجرا و عملکرد (پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2013-12-22)بازیافت سرد درجا، یکی از رو شهای نوین بهسازی روساز یهای آسفالتی به شمار م یرود. اگرچه مطالعات و تحقیقات آزمایشگاهی و میدانی گسترد های در این زمینه انجام شده است، اما به دلیل تأثیر عوامل مختلف و متغیرهای زیاد، همچنان نیاز ...
 



