مرور دوره 9, ویژه نامه روسازی بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 9 از 9
-
ارزیابی رفتار خستگی مخلوط آسفالت گرم حاوی الیاف پلی اتیلن بازیافتی به روش خمش چهار نقطهای
(پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2018-01-21)در تحقیق حاضر تاثیر استفاده از الیاف پلیاتیلن بازیافتی بر رفتار خستگی مخلوط آسفالتی گرم مورد بررسی قرار گرفت. مقدار الیاف برابر با 5/0، 0/1، 5/1 و 0/2 درصد وزن قیر و طول آنها یک و دو سانتیمتر انتخاب شد. همچنین تاثیرات ...
-
تشخیص و طبقه بندی خودکار خرابی های روسازی بر پایه آنالیز بافت تصویر در حوزه مکان و تبدیل
(پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2018-01-21)ارزیابی عملکرد روسازی یکی از مهم ترین مراحل تعیین استراتژی بهینه، در عملیات مدیریت روسازی محسوب میشود. در دو دهه اخیر تحقیقات گسترده ای پیرامون توسعه روشهای خودکار، جهت ارزیابی خرابیهای روسازی انجام گرفته است. اغلب این ...
-
پیشبینی مدول برجهندگی خاکهای ریزدانه با استفاده از شبکه عصبی مصنوعی، ماشین بردار پشتیبان و سیستم استنتاج تطبیقی عصبی-فازی بهینهسازیشده با الگوریتم ازدحام ذرات
(پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2018-01-21)مدول برجهندگی خاک بستر ازجمله پارامترهای بسیار مهم در تحلیل و طراحی روسازی است. این پارامتر هم در روشهای تجربی (مانند اشتو 1993) و هم در روشهای مکانیستیک-تجربی (مانند MEPDG) به عنوان اصلیترین پارامتر برای بیان مقاومت ...
-
پیش بینی عملکرد روسازی با تلفیق مدل خانواده و شبکه عصبی (مطالعه موردی: معابر شهر ساری)
(پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2018-01-21)مدل پیشبینی عملکرد روسازی مهمترین بخش از یک سیستم مدیریت روسازی است. اثر بخشی برنامههای بلندمدت و میان مدت تعمیرات و نگهداری راه، وابسته به صحت و اعتبار مدل پیشبینی عملکرد روسازی است. در مدلهای خانواده، قطعات مختلف که ...
-
مدلسازی مکانیک شکست گسترش ترک تراورس بتنی پیشتنیده در خطوط سنگین پرسرعت
(پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2018-01-21)تراورسهای بتنی پیشتنیدۀ منو بلوک از جمله پرکاربردترین نوع تراورسهای بتنی در خطوط سنگین پرسرعت هستند. این تراورسها همزمان ظرفیت تحمل بارهای محوری سنگین چرخ و سرعتهای بالا را دارند. تراورسهای خطوط سنگین پرسرعت ظرفیت ...
-
ارزیابی عملکرد حساسیت رطوبتی مخلوطهای آسفالتی حاوی ایوانیک و زایکوترم
(پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2018-01-21)سلامت روسازی جادهها ازجمله عواملی است که در ایمنی و راحتی رانندگان بسیار مؤثر است. از این رو ارزیابی عملکرد آسفالت برای کنترل خرابیهای رایج آن مانند حساسیت رطوبتی، امری ضروری است. در بین اجزای مخلوط آسفالتی اگر چه مقدار ...
-
بررسی عوامل موثر بر چسبندگی بین لایه ی روسازی بتن غلتکی و میان لایه ی ماسه آسفالت جاذب تنش
(پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2018-01-21)یکی از راهکارهای کاهش ترکها در روکش های آسفالتی استفاده از میانلایههای جاذب تنش است که مورد توجه پژوهشگران قرار گرفته است. اما در اجرای میانلایههای جاذب تنش نیز باید مواردی از جمله چسبندگی درست بین میانلایه و لایه ...
-
تاثیر جانمایی ژئوگرید در بهسازی خاک مخلوط ماسه- رس جهت استفاده در لایه های روسازی
(پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2018-01-21)تثبیت خاک روشی است که در راهسازی به منظور بهبود توانایی باربری مصالح بکار میرود. در حالت کلی، تثبیت خاک عبارت است از بهبود و اصلاح خواص فیزیکی مصالح برای تامین تعدادی اهداف از قبل تعیین شده هست. بهسازی خاکها در حالت کلی ...
-
بررسی و مقایسه اثر آمیخته SBRPS و SBS بر خستگی مخلوطهای آسفالتی
(پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute, 2018-01-21)افزایش کیفیت روسازی جادهها و ارتقاء ایمنی و راحتی رانندگان، ارزیابی عملکرد آسفالت برای کنترل خرابیها را امری اجتنابناپذیر ساخته است. امروزه افزایش تردد مکرر بارهای سنگین منجر به خستگی زودرس روسازیهای ...



