• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • گردشگری و توسعه
    • دوره 8, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • گردشگری و توسعه
    • دوره 8, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    طراحی مدل بازاریابی مبتنی بر تجربه مشتری در طبیعت گردی استان کردستان

    (ندگان)پدیدآور
    پویا, عابدینایراندوست, منصورسلطانپناه, هیرششافعی, رضا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    583.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هسته اصلی خدمات صنعت گردشگری به طور کلی و طبیعت گردی به طور خاص ، خلق تجربه است و افراد با سفر به طبیعت و درگیر شدن در یک فرآیند طبیعت گردی به کسب تجربه می‌پردازند. در این پژوهش به طراحی مدل پارادایمی بازاریابی مبتنی بر تجربه طبیعت گردها در استان کردستان پرداخته شده است ، که بدین منظور با مصاحبه از طبیعت گردها و خبرگان در حوزه طبیعت گردی ، نظرات آن‌ها گرفته‌شده و با به‌کارگیری نظریه داده بنیاد ، عوامل علّی ، زمینه ایی ، مداخله‌گر ، راهبردها و پیامدهای ناشی از بازاریابی مبتنی بر تجربه در شش مقوله اصلی ، چهل و شش مقوله فرعی و یک صد و سیزده مفهوم طبقه‌بندی شده است. نتایج نشان می‌دهند، مدل بازاریابی مبتنی بر تجربه مشتری در طبیعت گردی از مقوله‌های اصلی ، علّی (عوامل فردی و اجتماعی) ، پدیده محوری(ابعاد بازاریابی مبتنی بر تجربه) ، عوامل زمینه ایی(نقش شرکت‌های خدمات گردشگری ، جامعه محلی و ایمنی و امنیت) ، عوامل مداخله گر(سیاسی و قانونی، اقتصادی ، اجتماعی، فنّاورانه و زیست‌محیطی ) ، راهبردها (محصول، قیمت، ترفیع، مکان، مردم و کارکنان ، شواهد فیزیکی ، فرآیند و برنامه‌ها ، شخصی سازی و مشارکت)و پیامدها برای (طبیعت گردها، شرکت‌های خدمات گردشگری و جامعه محلی) تشکیل شده است.
    کلید واژگان
    بازاریابی مبتنی بر تجربه مشتری
    طبیعت گردی
    نظریه داده بنیاد
    استان کردستان

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2019-10-23
    1398-08-01
    ناشر
    انجمن علمی گردشگری ایران
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکترای مدیریت گرایش بازاریابی دانشگاه آزاد واحد سنندج
    استادیار ، دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج
    استادیار، دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج
    دانشیار، دانشکده مدیریت دانشگاه کردستان

    URI
    https://dx.doi.org/10.22034/jtd.2019.170139.1645
    http://www.itsairanj.ir/article_96155.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/297347

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب