طراحی مدل بازاریابی مبتنی بر تجربه مشتری در طبیعت گردی استان کردستان
(ندگان)پدیدآور
پویا, عابدینایراندوست, منصورسلطانپناه, هیرششافعی, رضانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هسته اصلی خدمات صنعت گردشگری به طور کلی و طبیعت گردی به طور خاص ، خلق تجربه است و افراد با سفر به طبیعت و درگیر شدن در یک فرآیند طبیعت گردی به کسب تجربه میپردازند. در این پژوهش به طراحی مدل پارادایمی بازاریابی مبتنی بر تجربه طبیعت گردها در استان کردستان پرداخته شده است ، که بدین منظور با مصاحبه از طبیعت گردها و خبرگان در حوزه طبیعت گردی ، نظرات آنها گرفتهشده و با بهکارگیری نظریه داده بنیاد ، عوامل علّی ، زمینه ایی ، مداخلهگر ، راهبردها و پیامدهای ناشی از بازاریابی مبتنی بر تجربه در شش مقوله اصلی ، چهل و شش مقوله فرعی و یک صد و سیزده مفهوم طبقهبندی شده است. نتایج نشان میدهند، مدل بازاریابی مبتنی بر تجربه مشتری در طبیعت گردی از مقولههای اصلی ، علّی (عوامل فردی و اجتماعی) ، پدیده محوری(ابعاد بازاریابی مبتنی بر تجربه) ، عوامل زمینه ایی(نقش شرکتهای خدمات گردشگری ، جامعه محلی و ایمنی و امنیت) ، عوامل مداخله گر(سیاسی و قانونی، اقتصادی ، اجتماعی، فنّاورانه و زیستمحیطی ) ، راهبردها (محصول، قیمت، ترفیع، مکان، مردم و کارکنان ، شواهد فیزیکی ، فرآیند و برنامهها ، شخصی سازی و مشارکت)و پیامدها برای (طبیعت گردها، شرکتهای خدمات گردشگری و جامعه محلی) تشکیل شده است.
کلید واژگان
بازاریابی مبتنی بر تجربه مشتریطبیعت گردی
نظریه داده بنیاد
استان کردستان
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2019-10-231398-08-01
ناشر
انجمن علمی گردشگری ایرانسازمان پدید آورنده
دانشجوی دکترای مدیریت گرایش بازاریابی دانشگاه آزاد واحد سنندجاستادیار ، دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج
استادیار، دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج
دانشیار، دانشکده مدیریت دانشگاه کردستان




