شناسایی و بررسی عوامل مؤثر بر سردرگمی خریداران در وبسایتهای گردشگری
(ندگان)پدیدآور
صمدی, سمیهایرانی, حمیدرضایزدانی, حمیدرضانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
یکی از مشکلات استفاده از اینترنت برای انجام کارها و خرید اجزاء بسته سفر گردشگری، سردرگمی مصرفکننده در هنگام خرید است که حتی ممکن است نتایج منفی، مانند رها کردن خرید، نیز داشته باشد. ازاینرو هدف این پژوهش شناسایی عوامل مؤثر بر سردرگمی خریداران در وبسایتهای گردشگری است. این عوامل شامل ویژگیهای مشتری، ویژگیهای محصول و ویژگیهای سایت می باشند. پژوهش به روش توصیفی- پیمایشی و با استفاده از تکنیک مدل-سازی معادلات ساختاری و نرمافزار Smart Pls انجامشده است. جامعه آماری پژوهش، مشتریان آنلاین آژانس امید پرواز اوج هستند. 382 پرسشنامه سالم دریافت شد. نتایج حاکی از تأثیر معنادار ویژگیهای محصول، فرد و سایت بر سردرگمی است و در این میان ویژگی محصولات و خدمات گردشگری بیشترین تأثیر را بر سردرگمی دارد. از پیشنهادات اصلی این پژوهش در نظر گرفتن ویژگیهای فردی بخشهای مختلف بازار هدف و اتخاذ استراتژی برای افزایش اعتبار سایت و ایجاد حس اعتماد به سایت است.
کلید واژگان
سردرگمی مصرفکنندهویژگیهای وبسایت
ویژگیهای محصول
ویژگیهای فردی
صنعت گردشگری
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2019-05-221398-03-01
ناشر
انجمن علمی گردشگری ایرانسازمان پدید آورنده
پردیس فارابی دانشگاه تهرانپردیس فارابی دانشگاه تهران
دانشگده مدیریت، پردیس فارابی، دانشگاه تهران




