تحلیل تاثیر تلاش عرضه کننده و تلاش مصرف کننده بهواسطه تجربه مصرف کننده به منظور نیل به رضایت مشتری (مورد مطالعه: مشتریان هتلهای شهر اهواز)
(ندگان)پدیدآور
قاسمی, پریانجفیان, محمداسلامبولچی, علیرضارضایی راد, مصطفینوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از پژوهش حاضر تحلیل اثر تاثیر تلاش عرضه کننده و تلاش مصرف کننده بهواسطه تجربه مصرف کننده به منظور نیل به رضایت مراجعهکنندگان هتلهای شهر اهواز می باشد. پژوهش حاضر از لحاظ هدف، در گروه تحقیقات کاربردی قرار گرفته و از جهت روش، تحقیق توصیفی و در زمره تحقیقات پیمایش و همبستگی قرار می گیرد. در این پژوهش تلاشهای عرضهکننده و مصرفکننده به عنوان متغیرهای مستقل و رضایت مصرفکننده به عنوان متغیر وابسته و تجربه مصرفکننده بعنوان متغیر میانجی میباشد. جامعه آماری در این پژوهش شامل مراجعهکنندگان هتلهای شهر اهواز میباشد. حجم نمونه آماری پژوهش با استفاده از فرمول کوکران بدست آمد که تعداد 384 نفر به صورت خوشهای دردسترس به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه میباشد که پایایی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرانباخ و پایایی ترکیبی، و روایی پرسشنامه با استفاده از روایی همگرا و روایی محتوا با استفاده از نظر متخصصان آشنا به موضوع پژوهش مورد تایید قرار گرفت. همچنین برای تعیین همبستگی و تجزیه و تحلیل دادهها از نرم افزار SPSS22 و AMOS22 استفاده شده است. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل دادهها منجر به تایید همهی فرضیههای پژوهش گردید: تلاش عرضهکننده بر تجربه مصرفکننده تاثیر مثبت و معنادار دارد؛ تلاش مصرفکننده بر تجربه مصرفکننده تاثیر مثبت و معنادار دارد؛ تجربه مصرفکننده بر رضایت مصرفکننده تاثیر مثبت و معنادار دارد. همچنین نتایج بیان میکند که تجربه مصرفکننده ارتباط میان تلاشهای عرضهکننده و مصرفکننده با رضایت مصرفکننده را تسهیل میکند.
کلید واژگان
تلاش عرضه کنندهتلاش مصرفکننده
تجربه مصرفکننده
رضایت مصرفکننده
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2019-05-221398-03-01
ناشر
انجمن علمی گردشگری ایرانسازمان پدید آورنده
دانشجو، دکتری مدیریت بازرگانی- مدیریت بازاریابی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان، دبیر کمیسیونهاى تخصصى اتاق بازرگانی، صنایع، معادندبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان
دانشگاه بوعلی همدان




