• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • گردشگری و توسعه
    • دوره 8, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • گردشگری و توسعه
    • دوره 8, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تحلیل تاثیر تلاش عرضه کننده و تلاش مصرف کننده به‌واسطه تجربه مصرف کننده به منظور نیل به رضایت مشتری (مورد مطالعه: مشتریان هتل‌های شهر اهواز)

    (ندگان)پدیدآور
    قاسمی, پریانجفیان, محمداسلامبولچی, علیرضارضایی راد, مصطفی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    678.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از پژوهش حاضر تحلیل اثر تاثیر تلاش عرضه کننده و تلاش مصرف کننده به‌واسطه تجربه مصرف کننده به منظور نیل به رضایت مراجعه‌کنندگان هتل‌های شهر اهواز می باشد. پژوهش حاضر از لحاظ هدف، در گروه تحقیقات کاربردی قرار گرفته و از جهت روش، تحقیق توصیفی و در زمره تحقیقات پیمایش و همبستگی قرار می گیرد. در این پژوهش تلاش‌های عرضه‌کننده و مصرف‌کننده به عنوان متغیرهای مستقل و رضایت مصرف‌کننده به عنوان متغیر وابسته و تجربه مصرف‌کننده بعنوان متغیر میانجی می‌باشد. جامعه آماری در این پژوهش شامل مراجعه‌کنندگان هتل‌های شهر اهواز می‌باشد. حجم نمونه آماری پژوهش با استفاده از فرمول کوکران بدست آمد که تعداد 384 نفر به صورت خوشه‌ای دردسترس به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه می‌باشد که پایایی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرانباخ و پایایی ترکیبی، و روایی پرسشنامه با استفاده از روایی همگرا و روایی محتوا با استفاده از نظر متخصصان آشنا به موضوع پژوهش مورد تایید قرار گرفت. همچنین برای تعیین همبستگی و تجزیه و تحلیل داده‌ها از نرم افزار SPSS22 و AMOS22 استفاده شده است. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده‌ها منجر به تایید همه‌ی فرضیه‌های پژوهش گردید: تلاش عرضه‌کننده بر تجربه مصرف‌کننده تاثیر مثبت و معنادار دارد؛ تلاش مصرف‌کننده بر تجربه مصرف‌کننده تاثیر مثبت و معنادار دارد؛ تجربه مصرف‌کننده بر رضایت مصرف‌کننده تاثیر مثبت و معنادار دارد. همچنین نتایج بیان می‌کند که تجربه مصرف‌کننده ارتباط میان تلاش‌های عرضه‌کننده و مصرف‌کننده با رضایت مصرف‌کننده را تسهیل می‌کند.
    کلید واژگان
    تلاش عرضه کننده
    تلاش مصرف‌کننده
    تجربه مصرف‌کننده
    رضایت مصرف‌کننده

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2019-05-22
    1398-03-01
    ناشر
    انجمن علمی گردشگری ایران
    سازمان پدید آورنده
    دانشجو، دکتری مدیریت بازرگانی- مدیریت بازاریابی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان، دبیر کمیسیونهاى تخصصى اتاق بازرگانی، صنایع، معادن
    دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز
    عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان
    دانشگاه بوعلی همدان

    URI
    https://dx.doi.org/10.22034/jtd.2019.125045.1365
    http://www.itsairanj.ir/article_89566.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/297327

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب