• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • گردشگری و توسعه
    • دوره 7, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • گردشگری و توسعه
    • دوره 7, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تاثیر محیط فیزیکی و اجتماعی خدمات هتل در دلبستگی و رضایت میهمانان (مطالعه‌ی موردی: هتل-های پارسیان آزادی رامسر)

    (ندگان)پدیدآور
    محمّدی, مصطفیمیرتقیان رودسری, سیّد محمّد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.353 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی نقش محیط فیزیکی و اجتماعی خدمات هتل در دلبستگی میهمانان به هتل و رضایت آنها در مجموعه هتل‌های پارسیان رامسر می‌باشد. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نوع همبستگی و به طور مشخص مبتنی بر مدلسازی معادلات ساختاری است. جامعه‌ی آماری پژوهش شامل میهمانانی است که در فصل بهار سال 1396 در این مجموعه اقامت داشتند. تعداد نمونه با توجه شرایط پژوهش، 334 نفر بدست آمد. داده‌های پژوهش از طریق پرسشنامه جمع‌آوری شدند. روایی پرسشنامه‌ از طریق روایی صوری و همگرا و پایایی آن با پایایی مرکب و آلفای کرونباخ تایید گردید. آزمون فرضیه‌ها از طریق مدلسازی معادلات ساختاری صورت پذیرفت. یافته‌های توصیفی مشخص ساخت که از دیدگاه میهمانان هتل، محیط فیزیکی، محیط اجتماعی و رضایت کلی، به ترتیب دارای مطلوبیت هستند و میزان دلبستگی به هتل نامطلوب می‌باشند. همچنین تایید گردید که محیط فیزیکی و اجتماعیِ خدمات هتل‌ پارسیان رامسر بر دلبستگی میهمانان به هتل و رضایت آنها از هتل تاثیر داشته است. البته تاثیر محیط اجتماعی بیشتر بوده است. به علاوه، دلبستگی میهمانان به هتل نیز بر رضایت آنها موثر بوده است. با توجه به یافته‌ها، می‌توان چنین نتیجه‌گیری کرد که میزان تاثیر کلی محیط فیزیکی و اجتماعیِ خدمات هتل‌ پارسیان رامسر بر رضایت میهمانان از طریق دلبستگی به هتل افزایش یافته است. بر این اساس، به طور کلی پیشنهاد می‌گردد مدیران هتل پارسیان رامسر نسبت به محیط‌های اجتماعی و فیزیکی هتل تجدیدنظر نمایند.
    کلید واژگان
    دلبستگی به هتل
    رضایت از هتل
    محیط اجتماعی
    محیط فیزیکی
    هتل پارسیان آزادی رامسر

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2018-08-23
    1397-06-01
    ناشر
    انجمن علمی گردشگری ایران
    سازمان پدید آورنده
    گروه مدیریت جهانگردی، دانشکده میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دانشگاه مازندران، نوشهر، مازندران، ایران.
    گروه مدیریت جهانگردی، دانشکده میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دانشگاه مازندران، نوشهر، مازندران، ایران

    URI
    https://dx.doi.org/10.22034/jtd.2018.69460
    http://www.itsairanj.ir/article_69460.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/297289

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب