تأثیر برندسازی داخلی بر عملکرد برند در صنعت هتلداری (مورد مطالعه: هتلهای بینالمللی لاله و پارسیان استقلال در شهر تهران)
(ندگان)پدیدآور
ابراهیمی نژاد, مهدیدهقانی سلطانی, مهدیفارسی زاده, حسینهمتی, امیننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
نظر به اهمیت نقش کارکنان در انتقال پیمان برند سازمان به مشتریان به ویژه در سازمانهای خدماتی این پژوهش با هدف بررسی تأثیر برندسازی داخلی بر عملکرد برند با تبیین نقش هویت، تعهد و وفاداری به برند انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش کارکنان هتلهای بینالمللی لاله و پارسیان استقلال در شهر تهران و در سه ماهه اول سال 1396 بوده و برای به دست آوردن حجم نمونه از روش نمونهگیری تصادفی ساده و فرمول کوکران استفاده شده است. در این تحقیق برای گردآوری اطلاعات، روش کتابخانهای و میدانی به کار گرفته شده است. تحقیق حاضر بر اساس هدف یک تحقیق کاربردی و همچنین بر اساس چگونگی به دست آوردن دادههای مورد نیاز، از نوع تحقیقات توصیفی و همبستگی میباشد. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه است که روایی و پایایی آن با استفاده از روایی سازه و ضریب آلفای کرونباخ محاسبه شد. برای تجزیه و تحلیل دادههای پرسشنامه از تحلیل عاملی تأییدی و مدل معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج به دست آمده از پژوهش نشان میدهد که برندسازی داخلی به صورتی مثبت جنبههای نگرشی و رفتاری کارکنان در تحویل و تحقق وعدههای برند به مشتریان را تحت تاثیر خود قرار میدهد. از آنجایی که تعهد کارکنان به برند، ارتباط معناداری با عملکرد برند کارکنان دارد، به عنوان عامل میانجی موثر بر ارتباط بین برندسازی داخلی و عملکرد برند کارکنان تایید شد. علاوه بر این، بر طبق نتایج این مطالعه، هویت برند پیشران تعهد به برند، و تعهد به برند زمینهساز وفادارای کارکنان به برند میباشد.
کلید واژگان
برندسازی داخلیهویت برند
وفاداری به برند
تعهد به برند
عملکرد برند
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2017-11-221396-09-01
ناشر
انجمن علمی گردشگری ایرانسازمان پدید آورنده
دانشیار دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه شهید باهنر کرمان، کرمان، ایراندکتری مدیریت بازاریابی بین الملل دانشگاه سمنان، سمنان، ایران
دکتری مدیریت بازاریابی بین الملل دانشگاه سمنان، سمنان، ایران
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی و کارمند دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری دانشگاه سمنان، سمنان، ایران




