مرور دوره 6, شماره 3 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 9 از 9
-
ارزیابی عوامل جذب گردشگران درمانی با رویکرد تصمیم گیری چند معیاره ترکیبی فازی (مطالعه موردی: استان آذربایجان شرقی)
(انجمن علمی گردشگری ایران, 2017-11-22)هدف پژوهش حاضر، بررسی عوامل موثر بر جذب گردشگران درمانی در استان آذربایجان شرقی است. روش پژوهش توصیفی – تحلیلی و جامعه آماری این تحقیق، مدیران و کارشناسان خبره در گردشگری سلامت و درمان بود. تعداد 10 نفر با استفاده از روش ...
-
تحلیل نقش عوامل رانشی و کششی در توسعه گردشگری مذهبی در شهر مقدس قم
(انجمن علمی گردشگری ایران, 2017-11-22)انگیزش اصلیترین مفهوم در شناخت رفتار مصرفکننده و انتخاب مقصد گردشگری معرفی میشود. در حقیقت با شناخت نظام رفتاری و تقاضای گردشگری که برگرفته از عوامل انگیزشی سفر و یا همان عوامل رانشی و کششی است، میتوان نظام فضایی گردشگری ...
-
برنامهریزی توسعة گردشگری کشاورزی جامعهمحور با استفاده از چارچوب مشارکتیSOAR (مورد مطالعه: روستای دیزج شاهرود)
(انجمن علمی گردشگری ایران, 2017-11-22)گردشگری جامعهمحور بر مشارکت بالای جوامع محلی با توجه به اصول توسعه پایدار تأکید دارد. چارچوب مشارکتی سوار (SOAR) نیز سعی در جلب مشارکت فعال همه ذینفعان در سراسر فرایند برنامهریزی دارد؛ بنابراین در این پژوهش سعی شد برای ...
-
ارائه ی مدل ارزش ویژه برند مشتری محور در مقصد گردشگری سرعین
(انجمن علمی گردشگری ایران, 2017-11-22)نظر به اهمیت ارزش ویژه برند مقاصد گردشگری، و اینکه مقصد گردشگری سرعین بهعنوان یکی از هفت قطب گردشگری کشور معرفی شده است؛ مطالعهی حاضر با هدف شناسایی عوامل مؤثر بر ارزش ویژه برند مقصد گردشگری سرعین، به ارزیابی گردشگران ...
-
ارزیابی روابط درونی بین توانمندسازهای گردشگری پزشکی با استفاده از مدلسازی ساختاری تفسیری (ISM)
(انجمن علمی گردشگری ایران, 2017-11-22)توسعه گردشگری پزشکی باعث بهبود اشتغالزایی و موجب افزایش جذب بیماران در سطح ملی و بین المللی میگردد. براساس آمار، ایران با وجود مزیتها وتوانمندیها در زمینه گردشگریپزشکی، به دلیلعدم شناخت و توجه به عوامل موثر بر ...
-
مطالعه وضعیت سرمایه اجتماعی و ارتباط آن با شکلگیری شبکه در کسبوکارهای گردشگری (مورد مطالعه: آژانسهای گردشگری شهر تهران)
(انجمن علمی گردشگری ایران, 2017-11-22)شبکهها در جوامع مدرن امروزی بسیار فراگیرند و میتوانند در موفقیت کارآفرینانة سازمانها نقشآفرینی کنند؛ اما شکلگیری و تداوم آنها، نیازمند بسترهای مناسب ازجمله وجود سرمایة اجتماعی است. شبکهها اگرچه در تقویت سرمایة اجتماعی ...
-
تحلیل نقش خدمات و زیرساختهای گردشگری بر وفاداری و تمایل به بازدید مجدد گردشگران (مورد مطالعه: مناطق روستایی شهرستان ساوجبلاغ)
(انجمن علمی گردشگری ایران, 2017-11-22)برای مدیران گردشگری، شناسایی راههای وصول به اهداف صنعت گردشگری می تواند نقطه عطفی در برنامه ریزی توسعه گردشگری باشد. تحقیق حاضر از نوع کاربردی و روش بررسی آن توصیفی - تحلیلی و پیمایشی است. هدف، تحلیل اثر امکانات و زیرساختهای ...
-
اثر شاخص های فرهنگی بر جریان توریسم کشورهای خاورمیانه: رهیافت گشتاور تعمیمیافته سیستمی (GMM)
(انجمن علمی گردشگری ایران, 2017-11-22)صنعت گردشگری یکی از صنایع با درآمد بالا بهشمار میرود که نقش مهمی در رشد اقتصادی کشورها ایفا مینماید. در این راستا، با وجود مطرح شدن شاخصهای فرهنگی (حجاب و پوشش اجباری، مذهب، زبان مشترک) بهعنوان یکی از عوامل مؤثر بر ...
-
تأثیر برندسازی داخلی بر عملکرد برند در صنعت هتلداری (مورد مطالعه: هتلهای بینالمللی لاله و پارسیان استقلال در شهر تهران)
(انجمن علمی گردشگری ایران, 2017-11-22)نظر به اهمیت نقش کارکنان در انتقال پیمان برند سازمان به مشتریان به ویژه در سازمانهای خدماتی این پژوهش با هدف بررسی تأثیر برندسازی داخلی بر عملکرد برند با تبیین نقش هویت، تعهد و وفاداری به برند انجام شده است. جامعه آماری ...



