مرور دوره 8, شماره 1 بر اساس عنوان

  • ادراک از محیط یادگیری کلاس و هیجان تحصیلی: تحلیل چند سطحی کلاس ریاضی 

    نقش, زهرا؛ رمضانی خمسی, زهرا (دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2017-04-21)
    هدفمطالعه حاضر بررسی رابطه  ادراک از محیطیادگیری کلاس و هیجان تحصیلی با پیشرفت ریاضی در دو سطح دانش­آموز و کلاس است. این رابطه در میان 600 دانش آموز پایه ششماز 20 کلاس بررسی شد. دانش آموزان به پرسشنامه­های ...

  • بازنمایی تجربه‌ زیسته آموزگاران از مشکلات یادگیری دانش‌آموزان ابتدایی: مطالعه‌ای به روش‌ پدیدارشناسی 

    صالحی, کیوان؛ شفائی, راضیه (دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2017-04-21)
    پنج سال اول تجربه مدرسه، نقش بسزایی در رشد سائقه پیشرفت و موفقیت، خودپنداری، سلامت روانی و عملکرد مناسب کودکان دارد. اولین گام در راستای بهبود یادگیری، شناسایی مشکلات حاکم بر آن است. این پژوهش با هدف تحلیل ادراک و تجربه‌ ...

  • تحلیل تأثیر جنبه های روانی و اجتماعی در بروز سرقت 

    شاکر سلطان احمدی, سیامک؛ ﺷﺎﻟﺒﺎف, علی؛ رﻫﺒﺮیﺑﻨﺎﺋﯿﺎن, صمد؛ علی نژاد, ایلناز؛ اﻣﯿﺮﭘﻮر, ﺣﯿﺪر (دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2017-04-21)
    سرقت یکی از جرایم علیه امنیت اموال در قانون مجازات­های اسلامی (مصوب 1392) است که برای آن مجازات­های مختلف و متناسب با نوع دزدی اعم از حد و تعزیر تعیین شده است. از منظر دانش جرم شناسی ریشه و یکی از علل پیدایش، تکوین، پیشرفت ...

  • سبک های دلبستگی و توانایی بازشناسی حالت های هیجانی چهره 

    مظاهری, محمدعلی؛ نجاتی, وحید؛ ذبیح زاده, عباس؛ ملکی, قیصر (دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2017-04-21)
    جلوه­های هیجانی چهره یکی از پیچیده­ترین حالت­های ذهنی است. هدف از این مطالعه­ بررسی رابطه­ی بین سبک­های دلبستگی و توانایی بازشناسی جلوه­های هیجانی چهره بود. در یک مطالعه­ی مقطعی 221 نفر (100 زن و 121 مرد) از دانشجویان ...

  • مقایسه اثربخشی درمان شناختی رفتاری گروهی و درمان شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی بر متغیرهای میانجی اختلال اضطراب فراگیر 

    مومنی, فرشته؛ شهیدی, شهریار؛ موتابی, فرشته؛ حیدری, محمود (دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2017-04-21)
    هدف پژوهش حاضر مقایسه اثربخشی درمان شناختی- رفتاری (الگوی بورکوک) و درمان شناختی مبتنی بر ذهن‌آگاهی بر متغیرهای میانجی اختلال اضطراب فراگیر بود. این پژوهش به صورت شبه آزمایشی انجام شده و دارای گروه گواه همراه با گمارش ...

  • مقایسۀ رضایت زناشویی والدین بر اساس ویژگی و نوع ناتوانی فرزندان 

    ﻣﻬﺎﺟﺮاﻧﯽ, ﻣﺤﻤﺪ؛ اﻓﺮوز, ﻏﻼﻣﻌﻠﯽ؛ ارﺟﻤﻨﺪﻧﯿا, ﻋﻠﯽاﮐﺒﺮ؛ قاسم زاده, سوگند (دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2017-04-21)
    هدف پژوهش حاضر مقایسۀ رضایت زناشویی والدین بر اساس ویژگی و نوع ناتوانی فرزندان می­باشد. با توجه به موضوع و هدف پژوهش حاضر این مطالعه از نوع پس­رویدادی است. شرکت­کنندگان پژوهش حاضر شامل 125 زوج می­باشند که به صورت نمونه­گیری ...

  • نقش استحکام ذهنی در پیش بینی راهبردهای مقابله ای و اضطراب رقابتی دو و میدانی کاران نخبه 

    طاهری نیام, عبداله؛ ﻏﺮاﯾﺎق زﻧﺪی, ﺣﺴﻦ؛ ﻫﻨﺮﻣﻨد, ﭘﯿﻤﺎن (دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2017-04-21)
    هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش استحکام ذهنی در پیش­ بینی راهبردهای مقابله­ ای و اضطراب رقابتی دو و میدانی­ کاران نخبه بود. روش پژوهش استفاده شده از نوع توصیفی- همبستگی بود. برای این منظور تعداد 182 نفر از دو و میدانی­ کاران ...