مرور دوره 8, شماره 1 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 7 از 7
-
ادراک از محیط یادگیری کلاس و هیجان تحصیلی: تحلیل چند سطحی کلاس ریاضی
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2017-04-21)هدفمطالعه حاضر بررسی رابطه ادراک از محیطیادگیری کلاس و هیجان تحصیلی با پیشرفت ریاضی در دو سطح دانشآموز و کلاس است. این رابطه در میان 600 دانش آموز پایه ششماز 20 کلاس بررسی شد. دانش آموزان به پرسشنامههای ...
-
بازنمایی تجربه زیسته آموزگاران از مشکلات یادگیری دانشآموزان ابتدایی: مطالعهای به روش پدیدارشناسی
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2017-04-21)پنج سال اول تجربه مدرسه، نقش بسزایی در رشد سائقه پیشرفت و موفقیت، خودپنداری، سلامت روانی و عملکرد مناسب کودکان دارد. اولین گام در راستای بهبود یادگیری، شناسایی مشکلات حاکم بر آن است. این پژوهش با هدف تحلیل ادراک و تجربه ...
-
تحلیل تأثیر جنبه های روانی و اجتماعی در بروز سرقت
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2017-04-21)سرقت یکی از جرایم علیه امنیت اموال در قانون مجازاتهای اسلامی (مصوب 1392) است که برای آن مجازاتهای مختلف و متناسب با نوع دزدی اعم از حد و تعزیر تعیین شده است. از منظر دانش جرم شناسی ریشه و یکی از علل پیدایش، تکوین، پیشرفت ...
-
سبک های دلبستگی و توانایی بازشناسی حالت های هیجانی چهره
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2017-04-21)جلوههای هیجانی چهره یکی از پیچیدهترین حالتهای ذهنی است. هدف از این مطالعه بررسی رابطهی بین سبکهای دلبستگی و توانایی بازشناسی جلوههای هیجانی چهره بود. در یک مطالعهی مقطعی 221 نفر (100 زن و 121 مرد) از دانشجویان ...
-
مقایسه اثربخشی درمان شناختی رفتاری گروهی و درمان شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی بر متغیرهای میانجی اختلال اضطراب فراگیر
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2017-04-21)هدف پژوهش حاضر مقایسه اثربخشی درمان شناختی- رفتاری (الگوی بورکوک) و درمان شناختی مبتنی بر ذهنآگاهی بر متغیرهای میانجی اختلال اضطراب فراگیر بود. این پژوهش به صورت شبه آزمایشی انجام شده و دارای گروه گواه همراه با گمارش ...
-
مقایسۀ رضایت زناشویی والدین بر اساس ویژگی و نوع ناتوانی فرزندان
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2017-04-21)هدف پژوهش حاضر مقایسۀ رضایت زناشویی والدین بر اساس ویژگی و نوع ناتوانی فرزندان میباشد. با توجه به موضوع و هدف پژوهش حاضر این مطالعه از نوع پسرویدادی است. شرکتکنندگان پژوهش حاضر شامل 125 زوج میباشند که به صورت نمونهگیری ...
-
نقش استحکام ذهنی در پیش بینی راهبردهای مقابله ای و اضطراب رقابتی دو و میدانی کاران نخبه
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2017-04-21)هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش استحکام ذهنی در پیش بینی راهبردهای مقابله ای و اضطراب رقابتی دو و میدانی کاران نخبه بود. روش پژوهش استفاده شده از نوع توصیفی- همبستگی بود. برای این منظور تعداد 182 نفر از دو و میدانی کاران ...



