• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه رسانه های دیداری و شنیداری
    • دوره 13, شماره 31
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه رسانه های دیداری و شنیداری
    • دوره 13, شماره 31
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    شام رسانه ای برای جذب مخاطب؛ مطالعه موردی برنامه "بفرمایید شام"

    (ندگان)پدیدآور
    بیچرانلو, عبدالله
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    7.756 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    با عرضه و پخش برنامه ‏های گوناگون تفریحی و سرگرم‏‌کننده به زبان‌های بومی و محلی، از طریق شبکه‌های مختلف تلویزیونی ماهواره‏ای، مخاطبان این شبکه‌ها، دریافت‏کننده پیام‌‏های خواسته یا ناخواسته‌‏ای می‌‏شوند که تولیدکنندگان شبکه‌های مذکور برایشان تدارک دیده‌اند. برنامۀ «بفرمایید شام» که از شبکه تلویزیونی ماهواره‏ای «من و تو 1» پخش ‏شده، از قابلیت مطالعه به‌منظور پاسخ به سؤال‏ هایی در مورد چگونگی و چرایی جلب مخاطبان به این برنامه‌ برخوردار است. در رویکرد نظری به موضوع، از نظریۀ مجاورت فرهنگی استروبار و رضایت و خشنودی مخاطب، بهره گرفته شده است. مطالعۀ پیش‌‌رو ضمن تحلیل محتوای کیفی برنامۀ تلویزیونی «بفرمایید شام»، به‌منظور تدقیق یافته‌ها به‌عنوان روش مکمل، با احصاء نظرهای مخاطبان این برنامه در فضای مجازی و به‌طور خاص در شبکۀ اجتماعی فیس‌بوک درصدد بوده است تا دلایل جذابیت برنامه مذکور را که منجر به جلب مخاطبان شده است، شناسایی کند. یافته‏ های تحقیق نشان ‏داده است که خود غذا و آشپزی در این برنامه، تنها ابزار و بهانه‌ای برای تولید برنامه و شکل‌گیری تعامل میان شرکت‌کنندگان در برنامه است و عوامل متعدد دیگری در جلب مخاطب، تأثیرگذارند. تحلیل نظرهای مخاطبان برنامه نشان می‏دهد که برنامه، برای مخاطبان گوناگون به دلایل مختلف، جذابیت‏ های خاصی داشته است ازجمله: کنداکتور (برنامه‌ریزی پخش) سنجیده، راوی طناز و شوخ طبع، زیبایی‌های ساختاری و ...
    کلید واژگان
    رسانه
    شبکۀ تلویزیونی ماهواره‌ای
    بفرمایید شام
    سبک زندگی و مخاطب

    شماره نشریه
    31
    تاریخ نشر
    2019-11-22
    1398-09-01
    ناشر
    دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران
    IRIB University
    سازمان پدید آورنده
    استادیار دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران

    شاپا
    2645-4696
    2645-470X
    URI
    https://dx.doi.org/10.22085/javm.2019.85688.1081
    http://javm.iribu.ac.ir/article_97164.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/286888

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب