نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبیچرانلو, عبداللهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T05:41:01Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T05:41:01Z
dc.date.available1399-07-09T05:41:01Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T05:41:01Z
dc.date.issued2019-11-22en_US
dc.date.issued1398-09-01fa_IR
dc.date.submitted2017-05-12en_US
dc.date.submitted1396-02-22fa_IR
dc.identifier.citationبیچرانلو, عبدالله. (1398). شام رسانه ای برای جذب مخاطب؛ مطالعه موردی برنامه "بفرمایید شام". فصلنامه رسانه های دیداری و شنیداری, 13(31), 251-270. doi: 10.22085/javm.2019.85688.1081fa_IR
dc.identifier.issn2645-4696
dc.identifier.issn2645-470X
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22085/javm.2019.85688.1081
dc.identifier.urihttp://javm.iribu.ac.ir/article_97164.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/286888
dc.description.abstractبا عرضه و پخش برنامه ‏های گوناگون تفریحی و سرگرم‏‌کننده به زبان‌های بومی و محلی، از طریق شبکه‌های مختلف تلویزیونی ماهواره‏ای، مخاطبان این شبکه‌ها، دریافت‏کننده پیام‌‏های خواسته یا ناخواسته‌‏ای می‌‏شوند که تولیدکنندگان شبکه‌های مذکور برایشان تدارک دیده‌اند. برنامۀ «بفرمایید شام» که از شبکه تلویزیونی ماهواره‏ای «من و تو 1» پخش ‏شده، از قابلیت مطالعه به‌منظور پاسخ به سؤال‏ هایی در مورد چگونگی و چرایی جلب مخاطبان به این برنامه‌ برخوردار است. در رویکرد نظری به موضوع، از نظریۀ مجاورت فرهنگی استروبار و رضایت و خشنودی مخاطب، بهره گرفته شده است. مطالعۀ پیش‌‌رو ضمن تحلیل محتوای کیفی برنامۀ تلویزیونی «بفرمایید شام»، به‌منظور تدقیق یافته‌ها به‌عنوان روش مکمل، با احصاء نظرهای مخاطبان این برنامه در فضای مجازی و به‌طور خاص در شبکۀ اجتماعی فیس‌بوک درصدد بوده است تا دلایل جذابیت برنامه مذکور را که منجر به جلب مخاطبان شده است، شناسایی کند. یافته‏ های تحقیق نشان ‏داده است که خود غذا و آشپزی در این برنامه، تنها ابزار و بهانه‌ای برای تولید برنامه و شکل‌گیری تعامل میان شرکت‌کنندگان در برنامه است و عوامل متعدد دیگری در جلب مخاطب، تأثیرگذارند. تحلیل نظرهای مخاطبان برنامه نشان می‏دهد که برنامه، برای مخاطبان گوناگون به دلایل مختلف، جذابیت‏ های خاصی داشته است ازجمله: کنداکتور (برنامه‌ریزی پخش) سنجیده، راوی طناز و شوخ طبع، زیبایی‌های ساختاری و ...fa_IR
dc.format.extent7942
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانfa_IR
dc.publisherIRIB Universityen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه رسانه های دیداری و شنیداریfa_IR
dc.relation.ispartofQuarterly Scientific Journal of Audio-Visual Mediaen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22085/javm.2019.85688.1081
dc.subjectرسانهfa_IR
dc.subjectشبکۀ تلویزیونی ماهواره‌ایfa_IR
dc.subjectبفرمایید شامfa_IR
dc.subjectسبک زندگی و مخاطبfa_IR
dc.titleشام رسانه ای برای جذب مخاطب؛ مطالعه موردی برنامه "بفرمایید شام"fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.citation.volume13
dc.citation.issue31
dc.citation.spage251
dc.citation.epage270


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد