• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه رسانه های دیداری و شنیداری
    • دوره 13, شماره 30
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه رسانه های دیداری و شنیداری
    • دوره 13, شماره 30
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بازکاوی فرهنگ سلبریتی‌گری و تعامل رسانه ملی با چهره‌ها

    (ندگان)پدیدآور
    خیامی, عبدالکریماسکندری, علیخلقتی, مرضیه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.693 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    سلبریتی‌ها از جملة منابعی هستند که رسانه‌ها با هدف جذب مخاطب و سودآوری به آن‌ها متوسل می‌شوند و آن‌ها نیز با هدف بیشتر دیده شدن و کسب درآمد در رسانه‌ها حاضر می‌گردند. پس می‌توان یک ارتباط دوسویه را متصور شد که هرکدام از دو سوی این طیف درصدد دستیابی به اهدافی هستند. اما در این مواجهه، گاه مشکلات و مسائلی به وقوع می‌پیوندد که هزینه‌هایی را برای دو طرف ایجاد می‌کند. در این مقاله، ابتدا در بخش نظری، دو نظریة دریسنس و نایار مطرح شد و در مرحلة بعد با روش نمونه‌گیری هدفمند 15 نفر از صاحب‌نظران حوزه ارتباطات، رسانه و فرهنگ مورد مصاحبه عمیق قرار گرفتند و مهم‌ترین مضامین مرتبط با وضعیت موجود و مطلوب تعامل رسانة ملی با سلبریتی‌ها با استفاده از نرم‌افزار MAXQDA استخراج، طبقه‌بندی و تحلیل شد. نتایج حاصل از این تحقیق حکایت از آن داشت که با هدف بهبود و ارتقای تعامل سلبریتی‌ها و رسانة ملی می‌توان بر اساس مدل ارائه‌شده در این پژوهش، سیاست‌گذاری روشنی برای تربیت، استعدادیابی و معرفی چهره‌های جوان طراحی کرد؛ نظام جدید حقوق متقابل چهره‌ها و رسانة ملی را به لحاظ مالکیت‌ مادی و معنوی در عرصة فعالیت‌های هنری مانند صحنه، تبلیغات محیطی و فضای مجازی تعیین و تدوین کرد؛ و به طراحی زمینه‌ای برای معرفی، رشد و ماندگاری چهره‌ها و در نهایت گونه‌شناسی و طبقه‌بندی سلبریتی‌ها برای هرگونه تعامل با آن‌ها پرداخت.
    کلید واژگان
    سلبریتی
    چهره
    شهرت
    صداوسیما
    تلویزیون

    شماره نشریه
    30
    تاریخ نشر
    2019-08-23
    1398-06-01
    ناشر
    دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران
    IRIB University
    سازمان پدید آورنده
    استادیار دانشکده دین و ارتباطات دانشگاه امام صادق علیه السلام
    دکتری ارتباطات دانشگاه تهران
    دانشجوی دکتری ارتباطات دانشگاه تهران

    شاپا
    2645-4696
    2645-470X
    URI
    https://dx.doi.org/10.22085/javm.2019.169560.1241
    http://javm.iribu.ac.ir/article_93314.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/286870

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب