دوره 13, شماره 30
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
راهکارهای کاهش هزینههای جاری سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران
(دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2019-08-23)این پژوهش به دنبال آن بوده است تا بهعنوان یکی از رویکردهای مقابله با حل مشکلات مالی، راهکارهای کاهش هزینهها در سازمان صداوسیما را شناسایی نماید. رویکرد پژوهش حاضر شناسایی حداکثری این راهکارها در زمینههای مختلف بود تا ...
-
نشانهشناسی فرهنگی برنامههای شبکه کودک سیمای جمهوری اسلامی ایران
(دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2019-08-23)اهمیت دوران کودکی در هویتیابی و نیز تلاش مخاطبان کودک در شناخت رمزگانهای دیگر فرهنگها، این پژوهش را بر آن داشت تا عملکرد شبکه کودک را در شش ماهه دوم سال 96 به صورت تمام شماری و با استفاده از «نشانهشناسی فرهنگی لوتمان»، ...
-
تحلیل انتقادی استعارهها در مناظرههای تلویزیونی انتخابات ریاست جمهوری 1396 ایران
(دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2019-08-23)زبان در کارکرد اجتماعی آن، یعنی گفتمان، نقشی بسیار مهمی در تعیین قدرت اجتماعی دارد. از آنجا که استعاره پدیدهای بسیار رایج در زبان و حاکم بر نظام مفهومی است، میتواند در این راستا نقشی برجسته ایفا کند. با توجه به اینکه ...
-
چگونگی بازنمایی بدن در گفتمانهای لذت و خوشایندی، سلامت و منزلت در آگهیهای بازرگانی
(دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2019-08-23)این مقاله با هدف بازنمایی و تفسیر گفتمانهای بدن در آگهیهای بازرگانی شبکه یک سیمای ملی؛ به بازخوانی و طبقهبندی متون برآمده از آگهیها پرداخته است. برای دست یافتن به هدف، 72 آگهی بهصورت هدفمند در بازه زمانی سال 95 انتخاب ...
-
الگوهای بسط شخصیت در مجموعه تلویزیونی فارگو
(دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2019-08-23)این مقاله با بررسی عنصر شخصیت به عنوان یکی از مهمترین عناصر فیلمنامهنویسی برای سینما و تلویزیون به مقایسة فنون شخصیتپردازی بکار رفته در فیلم و مجموعة تلویزیونی اقتباسی فارگو میپردازد. چگونگی اقتباس از سینما برای تلویزیون ...
-
تبیین الگوی ارتباطات عمومی علم در برنامهسازی علمی در سیمای جمهوری اسلامی ایران
(دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2019-08-23)رسانة ملی یکی از بازیگران اصلی فرآیند ترویج علم در کشور است که مسئولیت پیوند حوزة علم و عرصة عمومی و نهادینهسازی گفتمان علمی را بر عهده دارد. هدف از این پژوهش، تبیین الگوی پارادایمی ارتباطات علم در برنامهسازی علمی در ...
-
بازکاوی فرهنگ سلبریتیگری و تعامل رسانه ملی با چهرهها
(دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2019-08-23)سلبریتیها از جملة منابعی هستند که رسانهها با هدف جذب مخاطب و سودآوری به آنها متوسل میشوند و آنها نیز با هدف بیشتر دیده شدن و کسب درآمد در رسانهها حاضر میگردند. پس میتوان یک ارتباط دوسویه را متصور شد که هرکدام از ...
-
خوانش فلسفی از فیلم ماتریکس بر اساس مکتب شک گرایی
(دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2019-08-23)استفاده از فلسفه مزیتی رقابتی برای فیلمسازان به شمار میرود. ماتریکس از این مزیت بهره برده است. این فیلم مرزهای واقعیت و خیال را درنوردیده است، اما فیلمی صرفاً حادثهای یا علمیـتخیلی نیست؛ ماتریکس فیلمی فلسفی است. این ...



