| dc.contributor.author | ایروانی, شهین | fa_IR | 
| dc.contributor.author | مختاری, خدیجه | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T05:31:42Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T05:31:42Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-09T05:31:42Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-30T05:31:42Z |  | 
| dc.date.issued | 2011-08-23 | en_US | 
| dc.date.issued | 1390-06-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2012-10-06 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1391-07-15 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | ایروانی, شهین, مختاری, خدیجه. (1390). جایگاه مفاهیم فلسفی در ادبیات داستانی کودک ایران. مطالعات ادبیات کودک, 2(1), 1-31. doi: 10.22099/jcls.2012.442 | fa_IR | 
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22099/jcls.2012.442 |  | 
| dc.identifier.uri | http://jcls.shirazu.ac.ir/article_442.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/283722 |  | 
| dc.description.abstract | پژوهش حاضر با هدف یافتن مفاهیم هستیشناسی، معرفتشناسی و ارزششناسی، در داستانهای کودکان انجام شده است. نمونهی مورد بررسی 41 داستان برگزیدهی کودکان است که از سوی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان انتشار یافته است. تحلیل این آثار نشان داد که از میان مفاهیم فلسفی مطرح شده در داستانهای برگزیده، 49% به حوزهی هستیشناسی، 39% به حوزهی ارزششناسی و 12% به حوزهی معرفتشناسی اختصاص داشته است. یافتههای کلی پژوهش در ارتباط با نحوهی پرداختن به مفاهیم نشان میدهد که در هیچ یک از حوزهها، پرداختن به مفاهیم طرح شده در داستانهای برگزیده از سوی نویسندگان ادبیات داستانی به گونهای نبوده است که برانگیزندهی قدرت تفکّر و تأمل در مخاطبان خود باشد.
واژههای کلیدی: ادبیات داستانی کودکان، تحلیل محتوا، مفاهیم فلسفی. | fa_IR | 
| dc.format.extent | 364 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | دانشگاه شیراز | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | مطالعات ادبیات کودک | fa_IR | 
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22099/jcls.2012.442 |  | 
| dc.subject | ادبیات داستانی کودکان | fa_IR | 
| dc.subject | تحلیل محتوا | fa_IR | 
| dc.subject | مفاهیم فلسفی | fa_IR | 
| dc.title | جایگاه مفاهیم فلسفی در ادبیات داستانی کودک ایران | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانشگاه تهران | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانشگاه تهران | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 2 |  | 
| dc.citation.issue | 1 |  | 
| dc.citation.spage | 1 |  | 
| dc.citation.epage | 31 |  |