مرور دوره 4, شماره 2 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 5 از 5
-
بررسی واژگان خوانداری کودکان دبستانی و مقایسهی آنها با واژگان نوشتاری آنان
(دانشگاه شیراز, 2014-01-21)وجود کتاب مناسب و درخور ویژگیهای کودک، در ایجاد انگیزه و عادت مطالعه بسیار مؤثر است. کتاب کودک و نوجوان هم از نظر موضوع و هم از نظر سبک نگارش، نباید از محدودهی تواناییهای ذهنی او فراتر باشد. اگر واژگان به کار رفته در ...
-
انواع ترانه های کودکان (مطالعهی موردی: طبقهبندی نظم شفاهی کودکان خراسان)
(دانشگاه شیراز, 2014-01-21)چکیده گفتار پیش رو، گزارشی از پژوهشی میدانی است که به منظور گشودن راهی برای شناخت و بررسی دقیقتر ترانههای فولکلوریک کودکان صورت گرفته است. پژوهشگر پس از گردآوری ترانهها، شعروارهها و درمجموع، تمام متنهای موزون و منظوم ...
-
غزالهی خورشید: نگاهی به نظریه و دنیای متن، همراه با دیگرخوانیِ قصهی «خورشید توی آسمان و خورشید توی دل من»
(دانشگاه شیراز, 2014-01-21)چکیده هدف این جستار، دیگرخوانیِ یکی از کتابهای مجموعهی 10 جلدی داستانهای فکری، 10 جلدی نوشتهی مرتضی خسرونژاد و نشاندادنِ توانِ دیگرخوانی در بررسیِ آثار ادبیات کودک و آشکار کردنِ ارزشهایِ ادبی موجود در اثر بررسیده ...
-
اقتباس مفهومی و نگارشی از شاهنامه در ادبیّات کودک و نوجوان
(دانشگاه شیراز, 2014-01-21)چکیده امروزه عملکردهای فرهنگی سبب شده است که قلمرو ادبیّات کودک و نوجوان به سوی متون کهن ادبی کشیده شود. در این میان شاهنامهی فردوسی، شاهکار کلاسیک زبان فارسی به عنوان پرکاربردترین متن ادبی کهن، وارد محدودهی ادبیّات ...
-
ساخت بازیهای رایانهای براساس قصههای بلند عامیانهی ایرانی (با تکیه بر داستان قهرمان قاتل)
(دانشگاه شیراز, 2014-01-21)چکیده بخش عظیمی از ادبیات داستانی ایران که ادبیات حماسی، تعلیمی، عرفانی و عامیانه را در بر میگیرد؛ حکمتها و معارف کمنظیری دارد. این گنجینهی غنی، متناسب با مخاطبان گوناگون قابلیت بازآفرینی در قالبهای هنری نوین، از جمله ...



