مرور دوره 10, شماره 3 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 7 از 7
- 
اثربخشی آموزش والددرمانگری بر مشکلات رفتاری دانش آموزان دخترِ دارای اختلال نافرمانی مقابله ای (دانشگاه سمنانSemnan University, 2018-11-22)مقدمه: هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشی آموزش والددرمانگری بر مشکلات رفتاری (اضطراب/ افسردگی، پرخاشگری، عملکرد اجتماعی) دانشآموزان دختر با اختلال نافرمانی مقابلهای بود. روش: روش پژوهش از ...
 
- 
اثربخشی درمان راهحلمدار کوتاه مدت گروهی بر خودکارآمدی و کیفیت زندگی زنان مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس (دانشگاه سمنانSemnan University, 2018-11-22)مقدمه: بیماری مولتیپل اسکلروزیس بیماری مزمن و خودایمنی است که با نشانگان فراوان و عوارض جسمی و روانی متعدد، میزان رضایت مبتلایان را نسبت به زندگیشان کاهش میدهد. هدف از پژوهش حاضر تعیین اثربخشی درمان راه ...
 
- 
رابطه بین غفلت ادارک شده کودکی و نشانههای افسردگی: بررسی نقش واسطه ای طرحوارههای هیجانی (دانشگاه سمنانSemnan University, 2018-11-22)مقدمه: هدف این مطالعه، بررسی نقش واسطهای طرحوارههای هیجانی (انطباقی-غیرانطباقی) در رابطه بین غفلت و نشانههای افسردگی بود. روش: در یک پژوهش توصیفی-مقطعی، 439 دانشجوی زن (92 نفر ...
 
- 
روابط ساختاری سبک دلبستگی با پریشانی روان شناختی: نقش واسطه ای تنظیم شناختی هیجان (دانشگاه سمنانSemnan University, 2018-11-22)مقدمه: با توجه به نقش دلبستگی ناایمن در تحول و تداوم پریشانی روانشناختی و تأثیر تنظیم هیجان بر مشکلات و اختلالات روانشناختی، هدف پژوهش حاضر، وارسی سهم تنظیم شناختی هیجان در تبیین رابطۀ بین سبک دلبستگی و ...
 
- 
مدل یابی ساختاری اختلالات اضطرابی و افسردگی در کودکان و نوجوانان دختر شهر ارومیه (دانشگاه سمنانSemnan University, 2018-11-22)مقدمه: هدف پژوهش حاضر، مدلیابی ساختاری اختلالات اضطرابی و افسردگی در کودکان و نوجوانان بود. روش: پژوهش حاضر طرحی از نوع تحلیل عاملی تأییدی و مدل سازی معادلات ساختاری است. به این ...
 
- 
مقایسه اثربخشی روش های بازیدرمانی مبتنی بر پذیرش و تعهد و ترکیب آن با آموزش مادران بر اضطراب، عزتنفس و خودکارآمدی کودکان دبستانی (دانشگاه سمنانSemnan University, 2018-11-22)مقدمه: پژوهش حاضر با هدف بررسی و مقایسه تأثیر بازیدرمانی مبتنی بر پذیرش و تعهد و ترکیب آن با آموزش مادران بر اضطراب، عزتنفس و خودکارآمدی کودکان دبستانی انجام شد. روش: پژوهش از یک ...
 
- 
مقایسه سیستم های مغزی – رفتاری، اضطراب وجودی و عواطف مثبت و منفی میان نمونه های غیربالینی افراد دارای صفات شخصیتی خودشیفته و مرزی با افراد عادی (دانشگاه سمنانSemnan University, 2018-11-22)مقدمه: پژوهش حاضر با هدف مقایسه سیستمهای مغزی- رفتاری، اضطراب وجودی و عواطف مثبت و منفی در نمونههای غیربالینی افراد دارای صفات خودشیفته و مرزی با افراد عادی انجام شد. روش: با استفاده ...
 



