مرور دوره 7, شماره 22 بر اساس عنوان

  • آرایش مردان و زنان و امر پست مدرن "حاد- جنسیت" 

    پدیدآور نامشخص (انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 2011-05-22)
     ما  براساس ادبیات تحقیقی که در زیبایی و آرایش صورت وجود دارد کار خود را در مورد زنان آغاز کردیم. رویکرد نظری بودریار در خصوص جامعه مصرفی را بکار گرفته‌ایم و با استفاده از روش "مصاحبه گروه متمرکز" کسانی ...

  • بازنمایی ازدواج در سریال‌های تلویزیونی (تحلیل نشانه‌شناختی پنج سریال ایرانی پربیننده 

    پدیدآور نامشخص (انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 2011-05-22)
    تلویزیون یکی از مهمترین ابزارهای جامعه‌پذیری در جوامع مدرن است و سریال‌های تلویزیونی یکی از بهترین ابزارهای انتقال و تغییر ارزش‌ها در زندگی اجتماعی. در پس ظاهر «خنثی» و «معصوم» این سریال‌ها، رفتارهای گفتمانی به نمایش در ...

  • بررسی ایده‌ شبکه تعاملات اجتماعی روشنفکران رندال کالینز در میان اندیشمندان ایران 

    پدیدآور نامشخص (انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 2011-05-22)
    در این تحقیق ما با بررسی آثار و آراء هشت تن از اندیشمندان در یکی از حوزه‌های علوم انسانی و اجتماعی، با چارچوب نظری رندال کالینز، در جستجوی عوامل امکان و امتناع تولید علم و ایده در علوم اجتماعیِ ایرانِ معاصر بوده‌ایم. رندال ...

  • بررسی تأثیر فضای مجازی اینترنت بر مد‌گرایی 

    پدیدآور نامشخص (انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 2011-05-22)
    اشاعه تکنولوژی اطلاعاتی مدرن در تمام جوامع جهانی، بدون شک بر شیوه زندگی روزمره مردم دنیا تأثیرگذار بوده و الگوهای رفتاری جوانان ایرانی نیز متأثر از اشاعه سریع فرهنگ مدرن سایر ملل و جوامع غربی است. فرهنگ‌پذیری صرفاً در ...

  • مخاطب تنها نیست 

    پدیدآور نامشخص (انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 2011-05-22)
    برنامه‌سازان تلویزیونی از طریق تصویر و صدا، معنایی غالب را به مثابه پیام اصلی برای مخاطب ارسال می‌کنند اما پیام‌های دریافتی نهایی همان‌هایی هستند که بیننده ادراک نموده است. بررسی فرآیند چگونگی ادراک مخاطب از ...

  • نقش ماهواره و برنامه‌های ماهواره‌ای در فرسایش هویت فردی، اجتماعی، ملی و دینی شهروندان شهر کاشان در سال 1389 

    پدیدآور نامشخص (انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 2011-05-22)
    در این مقاله، نقش ماهواره و برنامه‌های ماهواره‌ای در وضعیت و فرسایش هویت فردی، اجتماعی، ملی و دینی شهروندان مطالعه شده است. امروزه با رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات، برنامه‌های ماهواره‌ای با نفوذ پذیری و فروریزی فزاینده ...