مرور دوره 7, شماره 22 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 6 از 6
- 
آرایش مردان و زنان و امر پست مدرن "حاد- جنسیت" (انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 2011-05-22)ما براساس ادبیات تحقیقی که در زیبایی و آرایش صورت وجود دارد کار خود را در مورد زنان آغاز کردیم. رویکرد نظری بودریار در خصوص جامعه مصرفی را بکار گرفتهایم و با استفاده از روش "مصاحبه گروه متمرکز" کسانی ...
 
- 
بازنمایی ازدواج در سریالهای تلویزیونی (تحلیل نشانهشناختی پنج سریال ایرانی پربیننده (انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 2011-05-22)تلویزیون یکی از مهمترین ابزارهای جامعهپذیری در جوامع مدرن است و سریالهای تلویزیونی یکی از بهترین ابزارهای انتقال و تغییر ارزشها در زندگی اجتماعی. در پس ظاهر «خنثی» و «معصوم» این سریالها، رفتارهای گفتمانی به نمایش در ...
 
- 
بررسی ایده شبکه تعاملات اجتماعی روشنفکران رندال کالینز در میان اندیشمندان ایران (انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 2011-05-22)در این تحقیق ما با بررسی آثار و آراء هشت تن از اندیشمندان در یکی از حوزههای علوم انسانی و اجتماعی، با چارچوب نظری رندال کالینز، در جستجوی عوامل امکان و امتناع تولید علم و ایده در علوم اجتماعیِ ایرانِ معاصر بودهایم. رندال ...
 
- 
بررسی تأثیر فضای مجازی اینترنت بر مدگرایی (انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 2011-05-22)اشاعه تکنولوژی اطلاعاتی مدرن در تمام جوامع جهانی، بدون شک بر شیوه زندگی روزمره مردم دنیا تأثیرگذار بوده و الگوهای رفتاری جوانان ایرانی نیز متأثر از اشاعه سریع فرهنگ مدرن سایر ملل و جوامع غربی است. فرهنگپذیری صرفاً در ...
 
- 
مخاطب تنها نیست (انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 2011-05-22)برنامهسازان تلویزیونی از طریق تصویر و صدا، معنایی غالب را به مثابه پیام اصلی برای مخاطب ارسال میکنند اما پیامهای دریافتی نهایی همانهایی هستند که بیننده ادراک نموده است. بررسی فرآیند چگونگی ادراک مخاطب از ...
 
- 
نقش ماهواره و برنامههای ماهوارهای در فرسایش هویت فردی، اجتماعی، ملی و دینی شهروندان شهر کاشان در سال 1389 (انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 2011-05-22)در این مقاله، نقش ماهواره و برنامههای ماهوارهای در وضعیت و فرسایش هویت فردی، اجتماعی، ملی و دینی شهروندان مطالعه شده است. امروزه با رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات، برنامههای ماهوارهای با نفوذ پذیری و فروریزی فزاینده ...
 



