مقایسه مدیریت مشتری محور در نظام آموزش عالی دولتی با خصوصی
(ندگان)پدیدآور
پدیدآور نامشخص
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
مدیریت مشتری محور، یکی از ابعاد مدیریت کیفیت فراگیر، پاسخ گوی مسائل کیفیت و انتظارات مشتری در سازمان ها شناسایی شده است. نظام آموزش عالی نیز می تواند با به کارگیری این راهبرد، بستری را در راستای بهبود کیفیت خدمات و ارتقاء و توسعه استانداردهای دانشگاه فراهم کند. با توجه به اهمیت مشتری- درونی و بیرونی- در نظام آموزش عالی، این پژوهش بر اساس مدل مدیریت کیفیت جامع زتهامل، به مقایسه مدیریت مشتری محور، در دانشگاه های دولتی با آزاد اسلامی پرداخته است. در این پژوهش توصیفی- مقایسه ای،750 نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه دولتی- مرکز استان مازندران- به روش تصادفی طبقهای برای نمونه، برگزیده شده اند. برای گردآوری دادهها، از پرسش نامه محقق ساخته بر اساس مدل مدیریت کیفیت جامع زتهامل[1]استفاده شد. یافتههای پژوهش نشان داد که دانشگاه دولتی، به گونه ای معنادار بیش از دانشگاه خصوصی– آزاد اسلامی-  مشتری محور است.
1- Zet Hamel's                                                     2- Deming
کلید واژگان
مدیریت کیفیت فراگیرمدیریت مشتری محور
نظام آموزش عالی دولتی
خصوصی
شماره نشریه
11تاریخ نشر
2012-05-211391-03-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهنRudehen Islamic Azad University



