بررسی تأثیر برداشت های مصرف کنندگان از نام تجاری بر واکنش آنها(مورد پژوهشی: مصرف کنندگان تلفن همراه در شهر تهران)
(ندگان)پدیدآور
امیرشاهی, میراحمدعباسیان, فرزانه
نوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
ایکر (1991) معتقد است که ذهنیت ها و برداشت های مصرف کنندگان از نام تجاری مبنای تصمیم به خرید و اعتماد به نام تجاری را شکل می دهند. در این تحقیق، تاثیر برداشت های از نام تجاری (شامل: ضمانت نامه، هویت فردی، هویت اجتماعی، و منزلت) بر عکس العمل مصرف کنندگان (شامل: پذیرش تعمیم نام تجاری، توصیه به دیگران، و پرداخت بهای بیشتر) در مورد نام های تجاری مختلف تلفن همراه موجود در تهران مورد بررسی قرار گرفته است.
در این تحقیق توصیفی که از نوع پیمایشی است، نظر 360 نفر استفاده کننده از تلفن همراه، که با روش تصادفی ساده انتخاب شدند، جمع آوری شده و به کمک نرم افزارهای SPSS و LISREL تحلیل گردیده است. برای تجزیه تحلیل داده ها از تکنیک های تحلیل عاملی تاییدی و معادلات ساختاری استفاده شده است.
یافته های تحقیق نشان می دهند که بین "ضمانت نامه" و "توصیه" مصرف کنندگان و همچنین بین "هویت فردی" مصرف کنندگان از یک طرف، و "پرداخت بهای بیشتر" و "پذیرش تعمیم نام تجاری" از طرف دیگر، رابطه مثبت وجود دارد. یافته های تحقیق همچنین نشانگر آن است که بین "هویت اجتماعی" مصرف کنندگان و "پذیرش تعمیم نام تجاری" آنها رابطه منفی وجود دارد.
کلید واژگان
نام تجاریبرداشت از نام تجاری
کارکرد نام تجاری
تعمیم نام تجاری
شماره نشریه
25تاریخ نشر
2007-08-231386-06-01
ناشر
دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran
سازمان پدید آورنده
عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا(س)دانشجوی دکترای مدیریت دانشگاه پیام نور
شاپا
2008-62372476-5287
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
بررسی تاثیر تحریم های اقتصادی و تجاری بر روابط تجاری ایران و کشورهای شریک عمده تجاری
آقایی, مجید؛ رضاقلی زاده, مهدیه؛ محمدرضایی, مجید (مرکز بررسیهای استراتژیک ریاست جمهوریCenter of Strategic Studies, 2018-11-22)در این مطالعه به بررسی تاثیر تحریمهای اقتصادی و تجاری بر روابط تجاری ایران و کشورهای عمده شریک تجاری در چارچوب یک الگوی جاذبه تعمیم یافته، با استفاده از مدلهای اقتصادسنجی پانل دیتا پرداخته میشود. الگوسازی مدل تحقیق بر ...
-
درگیری نشان تجاری رسانههای اجتماعی، ارزش ویژه نشان تجاری، عملکرد نشان تجاری: با در نظر گرفتن متغیر تعدیلگر اعتماد
نوروزی, حسین؛ ملکی, نگین؛ عبدالله پور, سجاد (دانشگاه خوارزمی تهران, 2020-03-01)زمینه و هدف: امروزه دیگر حضور فیزیکی و تبلیغات سنتی به منظور رقابت در بازار بسیاری از کسب و کارها و خصوصا صنعت بانکداری کافی نیست و عصر رقابت به سمت محیط دیجیتال یا برخط گرایش پیدا کرده است. هدف از تحقیق حاضر بررسی تأثیر ...
-
بازتعریف ابعاد مختلف سرزندگی در مراکز تجاری شهر تهران: مطالعه موردی مراکز تجاری چندمنظوره بزرگ مقیاس
شعبانی لکرانی, فهیمه؛ ماجدی, حمید؛ لبیب زاده, راضیه (دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران, 2025-02-19)هدف- سرزندگی به طور مشخص به مفهوم تنوع فعالیتها در عرصه همگانی و سازگاری آن با فضاهای شهری در چهارچوب نظامی از قرارگاههای رفتاری به حساب میآید. در این بین مراکز تجاری با دربرداشتن سهم قابل توجهی از مساحت مجموع شهر و نیز ...



