• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه روان شناسی تربیتی
    • دوره 12, شماره 39
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه روان شناسی تربیتی
    • دوره 12, شماره 39
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    پیش ‏بینی فرسودگی تحصیلی براساس کیفیت زندگی دانشگاهی و امید به اشتغال در دانشجویان

    (ندگان)پدیدآور
    شیخ الاسلامی, علیکریمیان پور, غفارویسی, روناک
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    457.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پژوهش حاضر با هدف پیش‏بینی فرسودگی تحصیلی براساس کیفیت زندگی دانشگاهی و امید به اشتغال در دانشجویان انجام گرفت. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه‏ی آماری پژوهش را تمام دانشجویان تحصیلات تکمیلی ساکن در خوابگاه‏های دانشگاه محقق اردبیلی در سال‏تحصیلی 95-1394 تشکیل می‏دادند که از میان آن­ها با استفاده از روش نمونه‏گیری در دسترس، 210 نفر به­عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمع‏آوری داده‏ها از پرسشنامه‏ی کیفیت زندگی دانشگاهی سیرجی و همکاران، پرسشنامه‏ی امید به اشتغال قریشی‏راد و پرسشنامه‏ی فرسودگی تحصیلی برسو و همکاران استفاده شد. داده‏های به­دست آمده با آزمون‏های آماری ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه تجزیه و تحلیل شدند. یافته‏ها نشان داد که بین کیفیت زندگی دانشگاهی و امید به اشتغال با فرسودگی تحصیلی دانشجویان رابطه‏ی منفی و معناداری وجود دارد. همچنین نتایج تحلیل رگرسیون آشکار کرد که کیفیت زندگی دانشگاهی و امید به اشتغال با ضریب تعیین 19 درصد، توان پیش‏بینی فرسودگی تحصیلی را در جهت منفی دارند. بنابراین، می‏توان نتیجه گرفت که کیفیت زندگی دانشگاهی و امید به اشتغال از متغیرهای مهم و مرتبط با فرسودگی تحصیلی دانشجویان می‏باشند.
    کلید واژگان
    امید به اشتغال
    دانشجویان
    فرسودگی تحصیلی
    کیفیت زندگی دانشگاهی

    شماره نشریه
    39
    تاریخ نشر
    2016-05-21
    1395-03-01
    ناشر
    دانشگاه علامه طباطبایی
    Allameh Tabataba’i University
    سازمان پدید آورنده
    استادیار علوم تربیتی دانشگاه محقق اردبیلی
    دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، دانشگاه محقق اردبیلی
    کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه علامه طباطبائی

    شاپا
    2538-3183
    2538-3191
    URI
    https://dx.doi.org/10.22054/jep.2016.4080
    http://jep.atu.ac.ir/article_4080.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/278075

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب